Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goodlooking laptops?  (gelezen 1036 keer)

whooz

• Gast
Goodlooking laptops?
« Gepost op: 2009/11/12, 16:40:13 »
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Al jaaaaren werk ik, ook op mijn laptops, met Linux en mijn laatste (een Ahtec, ooit gekocht bij mingos.nl en een aantal jaar naar tevredenheid intensief mee gewerkt) is nu aan vervanging toe.

Tijd voor iets anders wat mij betreft; ik zoek nu iets met wat meer design, laten we zeggen met een hoog Macbook-gehalte.
Omdat smaak heel persoonlijk is en ik een moeilijke ben in omschrijven wat ik zoek (ik hou van een chique zakelijke uitstraling, maar vind de Dell Alienware toch ook wel iets hebben), maak ik er maar een 'verkiezing van'.

Wat is wat jullie betreft de laptop met het mooiste design waar je zonder (al te veel) problemen Ubuntu op kunt draaien?

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Goodlooking laptops?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/12, 23:02:01 »
Ik vind de Sony Vaio een mooie laptop, http://www.arakhne.org/linux/vaioAR21B.html
Op de release party in Ede had iemand een spik splinter nieuwe Thosiba, mooi ding maar te nieuw, dus het ontbreken van drivers. Ik zou niet een al te nieuw model nemen, dan wordt het gokken of er drivers voor zijn, rare fabrikanten. >:(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline tiemenhakvoort

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/13, 11:22:19 »
ik houd ook alrijd wel van strak (recht toe recht aan zeg maar)
ik heb pasgeleden een fujitsu siemens amilo pi3540 gekocht :

http://ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/amilo_pi_3540.html

macbookachtig is hij niet echt, behalve dat hij (gedeeltelijk) wit is.

draait zonder problemen ubuntu 9.04 en 9.10, alle hardware wordt ondersteund.

It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/13, 11:35:51 »
Ik heb een HP ProBook 4710s en die draait de 9.10 zonder problemen.
Ook de ATI drivers (van ATI zelf) voor de grafica doen het prima, wat mij betreft.
Ik weet niet of ze alle mogelijkheden optimaal uitnutten, maar ik ben er zeer tevreden mee voor gewoon huis- tuin- en keuken gebruik, filmpjes, etc.......

Enneh, nee, geen MacBook gehalte....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

whooz

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/14, 12:21:34 »
Toch weer een paar leuke suggesties  :)
Van de Toshiba had ik wel meer verwacht; toen de Qosmio F10 net uitkwam heb ik die een aangeschaft en die werkte meteen goed. Het was de voorloper van mijn huidige Ahtec en ik heb hem nog steeds in gebruik (voor speciale toepassingen). Ik heb mij eens ooit laten vertellen dat Toshiba voor hun multimedia toepassingen in de Qosmios Linux gebruikt omdat Windows Media de performance niet haalde ;)

Ben nu aan het kijken naar de Dell XPS; zien er ook strak uit en lijken goed te werken volgens het LaptopTestingTeam.

Offline dexterd

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/14, 12:42:39 »
heb zelf laatste de packard bell easynote bg48 u 200nl aangeschaft. mooi ding.. even wat gedoe met het geluid voor ubuntu 9.04 maar verder een mooi ding (is wit van kleur en ziet er mooi uit)

The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.

Steunpunt Leiden en omstreken