Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaubladconfiguratie voor ubuntu karmic koala netbook remix  (gelezen 716 keer)

avonturix

• Gast
sinds kort bezit ik een netbookje waarop windows xp was geinstalleerd en heb daar zo snel mogelijk unr opgezet. versie staat in onderwerp. mijn punt is namelijk dat ik een volledig leeg bureaublad wil hebben met een mooie afbeelding erop zonder snelkoppelingen erop, omdat ik al mijn programma's vanaf een paneel of balk wil starten. als dit topic al aan de orde is geweest dan heb ik het niet kunnen vinden en hoop dan dat ik een verwijzing kan krijgen naar dat bewuste topic. alvast bedankt voor de hulp van voorlopig een linux ubuntu dummie.

Re: bureaubladconfiguratie voor ubuntu karmic koala netbook remix
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/01, 15:46:25 »
Wel al een tijdje geleden dit topic maar ik zoek eigenlijk hetzelfde. Mss toch nog iemand die raad weet? Dank

« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/01, 15:51:26 »
al iets gevonden :s

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/netbook-menu-omzetten-naar-standaard-bureaublad/

Blijkbaar kan sinds versie 9.10 het bureaublad niet meer worden aangepast. Jammer

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/01, 16:07:34 »
gconf-editor in de terminal
Dan apps->nautilus->desktop
Daar kun je de standaard starters uitvinken. Zo gaat het bij Ubuntu; ik weet niet of dit ook zo gaat met unr.