Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: combinatie ubuntu/Linux en Windows  (gelezen 859 keer)

questionair

  • Gast
combinatie ubuntu/Linux en Windows
« Gepost op: 2009/11/09, 12:53:29 »
Ik hoorde dat er een mogelijkheid is je computer zo te "verdelen" dat je zowel met ubuntu kunt werken en met windows
welk programma moet ik dan downloaden c.q. installeren

DarkEra

  • Gast
Re: combinatie ubuntu/Linux en Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 12:58:40 »
Hallo en welkom op het forum.
De enige mogelijkheid wat bij me opkomt zoals jij het bedoelt is virtueel een OS draaien. Daarvoor heb je dus een programma nodig als VirtualBox.

Offline koos4401

  • Lid
Re: combinatie ubuntu/Linux en Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 13:03:40 »
Sorry, DarkEra, wie ben ik om een adminstrator tegen te spreken, maar volgens mij bedoelt TS een dual-boot-installatie.

Daarop moet/kan door TS even worden gezocht in dit forum.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: combinatie ubuntu/Linux en Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 13:36:47 »
Bedoel je een dual-boot?
Dat is dat je tijdens het opstarten kunt kiezen tussen Ubuntu/Linux en Windows..
Als je dan naar Windows (of Ubuntu) wil gaan, als je in het andere OS zit, dan moet je je computer opnieuw opstarten.

Dit is vrij simpel, dan ga je ubuntu installeren, via de normale manier. (CD branden, CD in de computer, start de CD op.. Druk op install).
Tijdens de installatie krijg je uiteindelijk de schijfindeling, dan kan je kiezen voor een zogenaamde 'dualboot'.
Dat is de staaf met het schuifertje in het midden, met het schuifertje kan je bepalen hoeveel ruimte je voor wel besturingssysteem (Windows of Ubuntu) geeft.

Bedoel je dat je tijdens Windows linux (e.g. Ubuntu) draait? Of dat je tijdens Ubuntu Windows draait?
Dan moet je virtualbox installeren.. Dit is ook niet erg moeilijk, maar werkt heel (maar dan ook heel) langzaam. Tenzij je genoeg RAM hebt...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?


DarkEra

  • Gast
Re: combinatie ubuntu/Linux en Windows
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 14:22:26 »
Sorry, DarkEra, wie ben ik om een adminstrator tegen te spreken, maar volgens mij bedoelt TS een dual-boot-installatie.

Daarop moet/kan door TS even worden gezocht in dit forum.


Iedereen kan wel eens iets verkeerd begrijpen of lezen, daar zijn we mensen voor. :)