Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Java SWT  (gelezen 964 keer)

Offline jopy

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] Java SWT
« Gepost op: 2009/11/08, 20:37:07 »
Ik ben al een tijd bezig met Java, maar heb het altijd in de terminal gehouden.
Nu wil ik graag beginnen met de grafische interface, en daar ben ik een beetje mee aan het experimenteren.
SWT is een manier om grafische interfaces te bouwen die heel mooi native in het uiterlijk van het besturingssysteem integreert, daarom heb ik hiervoor gekozen.
Ik kan nu elementen toevoegen aan de interface, en acties toevoegen aan die elementen. (bijvoorbeeld een knop maken die het programma aflsuit als je erop klikt)
Het is een vrij specifieke vraag, maar omdat ik niet ontzettend veel tutorials kan vinden probeer ik het toch hier maar.
Weet iemand hoe je de inhoud van een Text object kunt gebruiken (ophalen/opslaan) met een druk op een Button object?
Hij blijft zeuren dat het Text object static moet zijn voor hij het uit kan lezen met gettext() in een andere methode, maar het lijkt me niet de bedoeling dat het tekstveld constant blijft als er invoer van de gebruiker in moet komen.
Ik vind het principe Listeners/Adapters nog vrij vaag in Java. Ik kan hier weinig duidelijke tutorials over vinden.
Kan iemand me helpen met die Listeners, of met dat Text object dat ik uit wil lezen?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/11, 13:33:47 door jopy »

Offline Rachid

• Vertaalteam
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Java SWT
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/08, 22:13:44 »
Wellicht een instantie naar Text, en doe instantie.getText()?
Zonder een codevoorbeeld, kan ik er verder weinig over zeggen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jopy

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 22:27:50 »
Sorry voor het ontbrekende stuk code dat nodig was om me te kunnen helpen.
Het probleem lag niet zozeer in de Listeners maar in een variabele die ik niet op de juiste plek had staan, ik had hem in een methode aangemaakt, maar hij moest algemeen in de klasse aangemaakt worden buiten de methode, omdat hij anders niet aangeroepen kon worden.
Voor het uitlezen zelf heb ik inderdaad gewoon instantie.getText() gebruikt, en dat werkt nu gewoon.
Bedankt voor het meedenken

**ik kan niet vinden hoe je instelt dat een topic opgelost is

Offline Rachid

• Vertaalteam
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 11:25:44 »
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Dit zag ik in de signature van iemand ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!