Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

wat is jullie mening over de komende reeks release party's mbt 10.04LTS ?

één grote party ondersteund door Ubuntu-nl [dit sluit kleinere party's op eigen initiatief niet uit natuurlijk]
meerder kleinere ondersteund door Ubuntu-nl

Auteur Topic: Release Party's 10.04 Lucid Lynx  (gelezen 11865 keer)

Offline BitMapper

• Lid
Re: Release Party's 10.04 Lucid Lynx
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/15, 18:11:50 »
De BitMappers zijn al een maand bezig met de organisatie van een grote release voor de 10.4 met sprekers en demostanden net als in Herk de stad. Daarom is ook besloten om geen release te geven met de 9.10.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/15, 19:18:02 »
Hopen dat er een dichtbij Hoogeveen komt.

« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/15, 19:23:15 »
Hoogeveen... staat niet op de kaart. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/15, 21:00:47 »
Dat zeg ik. =D =D =D

« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/17, 19:30:05 »
Een grote landelijke gebeurtenis zou volgens mij de beste manier zijn om mensen te bereiken die nog geen Ubuntu hebben. De huidige release parties zijn leuk en kunnen ook wel nieuwe gebruikers aantrekken, maar ze zijn toch geslotener en nieuwe gebruikers zullen misschien makkelijker naar een grotere gebeurtenis komen, waar ze niet alleen zijn als nieuwe gebruikers.

Ons grote voorbeeld zou natuurlijk Ubuntu FR zijn, die meerdere keren enkele duizenden bezoekers had op hun Release Parties. Als we echt iets groots neer zouden kunnen zetten op een plek waar mensen die niet in de gemeenschap zitten toch gemakkelijk naar binnen stappen en waar ze kennis kunnen maken (verschillende stands en demonstraties, uitleg, installatiehulp, misschien stands van andere projecten zoals OpenTaal, Mozilla NL, Google NL(??) e.d.).
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline rman

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/18, 11:29:48 »
Ik denk dat dat je met meerdere kleinere installparty's meer mensen bereikt. Wie reist er naar de andere kant van het land voor een nieuwe / verse installatie?
Door het kleinschalige karakter ligt mijn inziens ook de drempel voor nieuwe gebruikers een stuk lager en de participatie van de mensen uit de gemeenschap is dan ook hoger daar je niet zo ver uit je buurt je Ubuntu enthouisiasme kan laten blijken.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/01, 00:17:59 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/18, 22:31:56 »
Eén grote party, met landelijke bekendheid, centraal gelegen in Nederland/Belgie, hierdoor kan je invloed rijke mensen uitnodigen en sprekers van niveau

« Reactie #32 Gepost op: 2009/11/18, 22:55:01 »
Eén grote party, met landelijke bekendheid, centraal gelegen in Nederland/Belgie, hierdoor kan je invloed rijke mensen uitnodigen en sprekers van niveau
Mij bijvoorbeeld, Bing! voor dagelijks gebruik. 8)

« Reactie #33 Gepost op: 2009/11/19, 17:05:46 »
Dit heb ik van de notities van de Ubuntu Meeting vergadering eerder deze week, tijdens de UDS:
Citaat
= Proposal =
ReleaseParty2.0: a Big, Huge, Gigantic event for Lucid Lynx's release.

What:
Thousands of release parties all around the world. At least 10 parties per LoCo, also in small cities.
Big countries can organize 100 or even more parties (ie: Italy has an event called Linuxday in about 120 cities each year, and it's a conference format, not easy to organize) .
New format: easy to organize (users must do that not just loco members) and cool to attend. Not a meeting for geeks, a meeting for everythings. It must catch the interest of media like a unique social happening.

Let's organize the biggest free software happening ever: the Woodstock of free software

How:
Easy - party format, in a pub or public space
People come in, drink and see some laptops running lucid
(ToDo: we need slide show or rolling video which  advertise Lucid features and news)
Pub owner gain for lot of customers drinking so he wouldn't any money for making the pub available for the party. Think some ideas, ie: extra discount beer for who wear the word Ubuntu in a cloth.
Documenting in all languages the LucidPartyHowTo months in advance

Cool - prepare materials to be printed and a started kit provided in advance by canonical (any budget for it?)

CDs problem:
Canonical can't afford to sell CD's to every party and there isn't the time to deliver.
And also, Branded CDs doesn't delivery well the message about Free Software's freedoms.
Solution: creating a branded, not release specific, Writable CDs. CDs Packs should be also available in the store for retail from anybody anytime. Canonical could send some free CDs to party's organizers and who want more can buy it. We need reduced price: it shouldn't cost more than normal writables CDs.
Writing CDs on demand reduces costs and waste of CDs and deliver better the message of freedom of the software. We can provide all Ubuntu flavours, not just Ubuntu

Wat ze dus willen voorstellen is iets erg grootschaligs en iets in elke stad. Ze zouden het liefts minimaal 10 Release Parties per LoCo willen, grote landen zouden wel 100 aan moeten kunnen. Het komt er dus op neer dat ze Ubuntu 10.04 groots willen aankondigen.

Misschien is voor ons een feest in elke provinciehoofstad wat?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #34 Gepost op: 2009/11/19, 17:17:35 »
Dat zou mooi zijn Sense, ik betwijfel echter of er genoeg mensen zijn voor alle taken te vervullen.
Zeker gezien de party's die geweest zijn en die moeten komen. Of je moet bepaalde taken laten vervallen, zoals bijv de installatie. Lijkt mij toch ook niet gewenst.
Misschien verspreid over 12 zaterdagen, ik hou het er echter op dat geen haalbare kaart is.
Afgezien nog van de financiën. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

« Reactie #35 Gepost op: 2009/11/19, 17:31:15 »
In België is een keer zo'n pub release party geweest. Dat is volgens mij heel makkelijk te organiseren. Zo'n party staat ook op onze releaseparty wiki als eerste optie:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Releaseparty

Lijkt me heel leuk als er bij Lucid een heleboel van deze kleinere informele, gezellige parties over in Nederland worden georganiseerd. :) Het hoeft niet veel werk te zijn denk ik, met een paar enthousiaste lokale vrijwilligers met laptops ben je al een heel eind op weg. Dus ik zou zeggen, doen! Als er veel van dergelijke initiatieven zijn, dan kunnen er misschien wel centraal (herschrijfbare?) cd's en flyers geregeld worden.

Het lijkt me trouwens perfect te combineren met een grotere party waar uitgepakt kan worden met presentaties, workshops e.d.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2009/11/19, 17:39:24 »
Het lijkt me trouwens perfect te combineren met een grotere party waar uitgepakt kan worden met presentaties, workshops e.d.
Lijkt mij ook, maar wel liefst op andere dagen dan de grote party dan.

« Reactie #37 Gepost op: 2009/11/19, 20:24:43 »
Lijkt mij ook, maar wel liefst op andere dagen dan de grote party dan.
We zouden de kleine feesten als een soort opwarming voor de grote kunnen doen. "Samen op weg naar Lucid", leuke slogan! ;) We zouden een langzaam op kunnen bouwen en allerlei activiteiten houden met als hoogtepunt een groot landelijk feest.
Tegelijkertijd zou zo'n groot landelijk feest een goede mogelijkheid zijn om de open-source gemeenschap bij elkaar te brengen en te overleggen, een soort mini UDS, extreem kort en gericht op wat wij kunnen doen in Nederland.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/11/19, 20:48:18 »
Sense +1, goed plan.

Ik denk dat als je veel kleine, informele parties houdt, je die ook via informele media aan de man moet brengen. Je kunt niet voor 10 parties in een café op de hoek van de straat posters gaan drukken. Dat doe je alleen voor de grote party. Voor de kleine café-parties komt het dus aan op marketing via internetsites, social networking (Twitter, Hyves) en mond-tot-mondreclame. Maar om dat effectief te doen, kun je haast nog wel een apart marketinggroepje oprichten.

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2009/11/21, 14:12:04 »
Goede marketing zou inderdaad niet veel kwaad kunnen.

Hoe bereiken we de outsiders? Met andere woorden mensen die weinig of niet van Ubuntu afweten.

Volgens mij is het nodig om posters op te hangen in supermarkten, op bushokjes en op scholen. Een
uitnodiging te schrijven voor regionale weekbladen.

Bij de organisatie van de grote Lucid Lynx releaseparty is het grootste struikelblok de medewerking van
mensen. Hoe zorgen we ervoor, dat er ruimte en middelen beschikbaar gesteld worden. Naar mijn idee
als er met meerdere mensen ergens op afgestapt wordt. In je eentje een kar trekken is behoorlijk zwaar.

« Reactie #40 Gepost op: 2009/11/22, 13:02:22 »
Ik vind het idee om veel kleine pub parties te houden waar mensen kennis kunnen maken met Ubuntu en elkaar als voorbereiding op een grotere party erg leuk. Maar natuurlijk valt of staat de realisering van zo'n idee met enthousiaste ubuntu-nl leden die zoiets willen organiseren. Het hoeft niet veel werk te zijn, met een aantal vrijwilligers, laptops en een internetverbinding ben je al een eind op weg. Je zoekt een aardig cafe, en vraagt of je daar op een moment dat het niet al te druk is normaal een Ubuntu party mag organiseren. Dat levert de cafehouder extra clandizie op, en je hebt een gezellige locatie waar hapjes en drankjes en gezelligheid geregegeld zijn.

Dus... wie het leuk lijkt zoiets met een paar anderen te organiseren, post in deze draad een oproep. Geef daarbij aan in welke stad je dit wilt doen zodat anderen uit de regio het kunnen aangeven als ze mee willen doen. Wie weet hebben we op deze manier straks met Lucid door heel het land een aantal kleine en gezellige low profile Ubuntu bijeenkomsten. :D

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
« Reactie #41 Gepost op: 2009/11/22, 15:10:29 »
nou bij deze dan:

Wie wil er samen met mij een party organiseren in Eindhoven. Er is gerust wel wat te vinden in de stad om het te doen.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

« Reactie #42 Gepost op: 2009/11/22, 17:25:35 »
De dorpskroeg hier valt af,is meer voor een motorclub.
Kubuntu 20.04

Offline xubxub

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2009/12/05, 15:26:23 »
Misschien een ideetje om een soort Ubuntu-promotietour te houden in Nederland. We moeten dan wel een bus met chauffeur zien te huren. Geen flauw benul hoeveel dat gaat kosten??

Groet,

Xubxub

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #44 Gepost op: 2009/12/25, 18:23:19 »
Ik ben voor een grote landelijke party met sub parties een week later ofzo in verschillende steden.
Als de mensen de grote party op tv gezien hebben of in de krant gelezen en daarin ook lezen of zien dat er in hun woonplaats een kleinere is, dan zal dat zeker aanspreken.

Ik denk dat als er aandacht aan besteed wordt bijvoorbeeld op Radio Online, dat het dan ook wel effect zal hebben. Of op Kassa of Radar, omdat Ubuntu natuurlijk enorm geschikt is voor iedereen die zat is om door Windows in de houtgreep gehouden te worden.

Ook zijn er op regionale of lokale radiozenders wel computer rubrieken, waar je misschien zo'n party kan promoten of zelfs Ubuntu zelf kan uitleggen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/25, 18:25:29 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

« Reactie #45 Gepost op: 2009/12/25, 18:49:46 »
De dorpskroeg hier valt af,is meer voor een motorclub.
Wat scheelt het. =D

Offline frits1954

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2009/12/26, 15:55:10 »
Ik ben voor een grote landelijke party met sub parties een week later ofzo in verschillende steden.
Als de mensen de grote party op tv gezien hebben of in de krant gelezen en daarin ook lezen of zien dat er in hun woonplaats een kleinere is, dan zal dat zeker aanspreken.

Een grote party met alle pers en beroemdheiden met een week later diverser kleinere daar ga ik voor

Frits

Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954