Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?  (gelezen 1355 keer)

Offline UBURICK

  • Lid
Ik heb zojuist een nieuwe pc afgeleverd voor mijn wijfie, met XP;... heb nog een originele eerlijke echte ibv licentie XP-PRO-CD 

Moest de CD repareren...  overal en nergens dll-tjes weggehaald, die niet meer leesbaar waren, en zelfs een netfixdot (oid) van een site voor frouwenstudies uit belgie opgehaald.

2001
Dat is het jaar dat ik deze winXP-pro kocht (OEM) voor 209 gulden (of het was 2000)

Kortom, IK DRAAIDE een systeem uit bijna de vorige eeuw! (en draai het nu ook nog, sorry)

Wat wordt het?
UBUNTU of windows-7

help help help

Het gaat niet om die 148,75 euro

Ik moet toch in staat zijn om met jullie hulp, windows achter me te laten?


Ik heb nu KDE naast windows draaien, maar kom er geen wijs uit

Ik krijg bijv geen leuke Desktop  (activeerde ghost-thema)
krijg geen codec voor mp3 geinstalleerd

In windows lukt alles me en geloof me, ik ben geen virtuoos


Ik wil nu KDE deinstalleren en er een mooie grafische (toch KDE?) of toch meer een kantoor-outlook
op hebben,  met een eigen stuk schijf, dus toch partioneren


Ik ben een dummy
help?

of stuur me naar de club van aankomende, beginnende beginners  hahahahahaha


Erik

Offline Mikkel

  • Lid
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/08, 01:15:39 »
of stuur me naar de club van aankomende, beginnende beginners.........

Ik stuur je naar de site van Vistaus ;) : http://sites.google.com/a/daworld.nl/ubukuntu/kubuntu--na-het-installeren voor het geval je toch met KDE wilt doorgaan.

Edit: voor een dual boot Windows/Ubuntu vind je hier de nodige informatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDualbootHardy

Ubuntu 8.04 is hier te downloaden: http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download/LTS
« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 01:21:37 door Mikkel »

Offline jan11000

  • Lid
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 07:09:11 »
http://sites.google.com/site/computertip/
Na het installeren van ubuntu kun je het beste doen wat er op bovenstaande site staat, dan werkt java, beeld en geluid.

Frederik

  • Gast
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 23:59:21 »
Als het niet om de centen gaat is Windows 7 in alle opzichten een verademing, zelfs in vergelijking met de nieuwste Ubuntu 9.10.
Met de installatie van Windows 7 is me nog niet een keer om een driver gevraagd: alles is vlekkeloos verlopen en vrijwel alles wat ik op windows 7 gebruik is Opensource of Freeware. Kortom een probleemloze installatie en een zeer vlot systeem.
Op een andere machine van gelijke strekking gisteren Ubuntu 9.10 geïnstalleerd en het is uren en uren zoeken naar oplossingen van beeldschermproblemen, geluidsproblemen en andere ongemakken. Tel uit je winst !

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 00:23:22 »
nou.. windows vista werkt toch niet op mijn pc van een jaar oud, en nee het is geen rare hardware. Hij loopt dan iedere ~5 minuten vast.. Ik verwacht windows 7 niet veel beter omdat het stiekum nog steeds windows Vista is met wat andere grafische interface..

Nee.. ik hou het wel bij Ubuntu daarmee haal ik toch meer uit mijn PC.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 00:35:46 »
Als het niet om de centen gaat is Windows 7 in alle opzichten een verademing, zelfs in vergelijking met de nieuwste Ubuntu 9.10.
Met de installatie van Windows 7 is me nog niet een keer om een driver gevraagd: alles is vlekkeloos verlopen en vrijwel alles wat ik op windows 7 gebruik is Opensource of Freeware. Kortom een probleemloze installatie en een zeer vlot systeem.
Op een andere machine van gelijke strekking gisteren Ubuntu 9.10 geïnstalleerd en het is uren en uren zoeken naar oplossingen van beeldschermproblemen, geluidsproblemen en andere ongemakken. Tel uit je winst !

Mwah, er is meer dan de korte termijn... Dit soort vergelijkingen kun je pas zinvol maken, wanneer je ook de middellange en lange termijn erbij betrekt. Met name onderhoud en veiligheid. De balans slaat dan sowieso door ten gunste van Linux: nauwelijks onderhoud (alleen updates binnenhalen), zeer veilig.

Overigens is het niet juist om jouw ene slechte installatie-ervaring als algemeen richtsnoer te presenteren. Andere mensen hebben andere installatie-ervaringen. Bijvoorbeeld: de installaties die ik tot nu toe heb gedaan met 9.10, drie stuks op drie verschillende computers, verliepen allemaal vlot, vlekkeloos en soepel.

Vaak is een slechte installatie-ervaring trouwens een geval van PEBKAC. Google daar maar eens op.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 00:40:26 door Pjotr »

Offline Bertel

  • Lid
Re: De-installeren of doorgaan met deze installatie; dom of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/09, 01:27:40 »
Nou, mijn laatste PEBKAC ervaring moet ik na dit alles dan toch even kwijt.  :P
 
Weliswaar ook een eenmalige, maar wel hilarische ervaring.
Er wordt om een ontbrekende driver voor een onbekend apparaat gepiept, die bij navraag vervolgens niet wordt gevonden omdat hij zogenaamd niet bestaat. Blijkt nochtans gewoon een driver voor de grafische (Nvidia) kaart te zijn (die ook nog eens zo opgehaald kan worden bij de fabrikant).
Na al die beloftes over Windows 7 moet je hier maar eens opkomen ...

De installatie van 9.10 verliep daarentegen zonder "coprocessorproblemen" en lekker soepel.
En ja, dat is mijn richtsnoer hoor en ik ben niet blond.  >:(  ;)


Edit: "Vista" vervangen door "Windows 7"
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 01:31:57 door Bertel »


Wat is vrije software?