Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom bevriest Flash Player?  (gelezen 899 keer)

Offline joseph

• Lid
Waarom bevriest Flash Player?
« Gepost op: 2009/11/07, 11:12:06 »
Zit met een klein probleempje.
Op sommige sites is het allemaal geen probleem en speelt het zefs in HQ (youtube).
Op andere sites bevriest een filmpje om de zoveel tijd.
Even beeld op en neer scrollen en filmpje loopt verder.   :|

Draai Karmic verder (tot nu toe) zonder problemen op mijn Samsung R710 laptop
(Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P7350 @ 2.00GHz, GeForce 9600M GT, 4GB SODIMM Synchronous 667 MHz (1.5 ns), 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller) en heb een ADSL-verbinding via 100Mb/s netwerk.

Is dit ongemak op te lossen, iets softwarematigs of ligt probleem bij de sites?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 11:15:17 door joseph »

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Waarom bevriest Flash Player?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 11:31:02 »
Bij mij werkt alles gewoon maar misschien overbodig om te vragen maar heb je alle multimedia geinstalleerd?
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/07, 11:44:06 »
Ken dit probleem wel. Heb een uitgeklede Ubuntu installatie op mijn werk draaien, soort van blokkendoos, en daar zat geen PulseAudio in. Sommige Flash filmpjes deden het maar niet en na het installeren van Pulse liepen ze wel door. Misschien heb je wat aan die info.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/07, 12:25:18 »
Yep, die trucjes van Pjotr, ken ik al.

Zal ze echter voor de zekerheid vanavond nog eens nalopen.

Ontdek n.l. zojuist dat het niet alleen de  Flash player betreft maar ik ook een probleem heb met de streaming video van Omroep Zeeland (blijft op waiting for video staan).

Zag bij installeren wel iets van een nieuwe Silverlight-plugin passeren.
Heb eerder al wat strijd gehad met dat spul, of SL of FP wilde toen draaien maar niet tesamen.
Pas na een hoop gehannes met MediaPlayer aan/uit, dan de ene dan de ander player erop/eraf liep het ineens.
Ben er echter nooit achter gekomen wat nu de oplossing was (was n.l. ook een update gekomen).

Ga dat van Pulse zeker ook eens proberen.

====================
Edit:
Silverlight is opgelost door bij Add-ons de extensie weg te knikkeren en de plug-in uit te schakelen. Vervolgens site opgezocht met SL-filmpje en opnieuw laten installeren waarna dat probleem is opgelost.

Flash blijft hetzelfde maar heb ik even geen tijd voor.
Bij begin van een Flash knekt de speaker even (nooit gedaan en doet het ook met koptelefoon aangesloten).

Heb overigens een paar "dubbele" plug-ins staan (b.v. SL 1.0../SL 3.0... en Fl 9.0/10.0) maar krijg die uitgeschakelde (oude) plug-ins niet weg, iemand?
===================

Dat videogedoe is in het verleden wel meer een strijd geweest. Ook de reden dat een paar mensen in mijn omgeving terug gingen naar Windows terwijl ze verder zeer positief waren over Ubuntu.
Is danook mijn enigste kritiekpuntje op "Ubuntu" omdat het m.i. te vaak voorkomt dat het niet plug&play wil draaien en dus als te ingewikkeld wordt ervaren door de gemiddelde computer-gebruiker.
Verder draait Ubuntu bij mij overigens al een dikke 2,5 jaar nagenoeg probleemloos waardoor ik MS-gerelateerde zaken helemaal niet meer gebruik (ben iets van 90% over op OpenSource).
Alleen de genealogie is windows (wel onder wine) maar heeft meer te maken met mijn gewenning aan dat specifieke programma (Aldfaer).
« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 13:24:45 door joseph »

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/07, 17:42:07 »
Kom regelmatig tegen dat er meerdere flashversies en plugins geinstalleerd staan dus alles eens verwijderen