Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: twee netwerkprinters werken niet en een lokale wel. En een scannerprobleem  (gelezen 822 keer)

Offline domus organic

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ik heb aan een HP DX2200 computer als besturingssysteem ubuntu 9.10 (sinds gisteren geinstalleerd: prachtige software). Hieraan zit een Epson stylus photo 2100 als lokale printer en deze loopt prima.

Verder aan een netwerk, waar wel internet over binnenkomt, een tien jaar oude maar vitale HP laserjet 5L  via een jetdirect (usb-parallel omzetting) en een Kyocera KM 2050 fotokopieermachine die ook kan printen. Fotokopieren doet deze wel, printen niet. Alle lampjes op de SWEEX routers branden. De Laserjet wordt wel door een andere computer op het net bereikt. Wie weet hoe ik kan nakijken of de printers op het net in principe bereikbaar zijn en hoe ik ze aan de praat krijg?

Een HP sjanjet  4400 c scanner scant wel afbeeldingen, zet die op het beeldscherm, maar vervolgens wordt er een grijs vlak bewaard in plaats van de afbeelding.

Wie kan mij hiermee helpen?
Vriendelijke groet
domus organic

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Je moet eerst netwerkprinters aanzetten. Dit kan door te gaan naar Systeem->Beheer->Afdrukken.
In het scherm wat je dan krijgt ga je naar Server->Instellingen en vink je Door andere systemen gedeelde printers tonen aan.

Een redelijke kans dat dit het oplost. Als het niet zo is geef het even aan want het kan zijn dat het anders werkt en ik kan dat hier niet testen.

Edit: het scannerprobleem weet ik niet wat er aan de hand is. Ik heb nog nooit gescand onder Ubuntu dus weet niet hoe dat werkt.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline ivo

• Lid
Ik heb aan een HP DX2200 computer als besturingssysteem ubuntu 9.10 (sinds gisteren geinstalleerd:

Begin hier maar eens;

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hp-printer-wilt-niet-printen-via-een-netwerk/

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline domus organic

• Lid
Je moet eerst netwerkprinters aanzetten. Dit kan door te gaan naar Systeem->Beheer->Afdrukken.
In het scherm wat je dan krijgt ga je naar Server->Instellingen en vink je Door andere systemen gedeelde printers tonen aan.

Een redelijke kans dat dit het oplost. Als het niet zo is geef het even aan want het kan zijn dat het anders werkt en ik kan dat hier niet testen.

Edit: het scannerprobleem weet ik niet wat er aan de hand is. Ik heb nog nooit gescand onder Ubuntu dus weet niet hoe dat werkt.

Ik heb dit aangevinkt en een testprintje blijft in de wachtrij als 'wachtend'staan. Er is nog geen oplossing.

Offline domus organic

• Lid
Ik heb aan een HP DX2200 computer als besturingssysteem ubuntu 9.10 (sinds gisteren geinstalleerd:

Begin hier maar eens;

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hp-printer-wilt-niet-printen-via-een-netwerk/

De link verwijst naar handelingen in XP maar ik heb geen xp meer op mijn computer. Is bedoeld de XP van de andere computer op het thuisnetwerk?