Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbordindeling  (gelezen 766 keer)

Offline SVW

• Lid
Toetsenbordindeling
« Gepost op: 2009/11/05, 15:36:14 »
Ik heb wat problemen met mijn toetsenbordindeling. Het lukt me niet om een indeling te krijgen waarbij ik zowel met Alt Gr + 5 het euroteken kan doen en umlauts in kan voegen, of accent graves etc.. Welk indeling moet ik daarvoor kiezen en hoe moet deze verder geconfigureerd worden?

Alvast bedankt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toetsenbordindeling
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 15:44:09 »
Nederland: de gewone Verenigde Staten Internationaal (met dode toetsen). Die ook automatisch wordt voorgesteld bij het installeren van Ubuntu.

Dän gáàt 't âllëmâál goed! Ook met de €€€€€.

Zie ook hier:
http://sites.google.com/site/computertip/faq
(40 en 41)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/05, 15:47:25 door Pjotr »

Offline SVW

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 15:53:44 »
Heb mijn computer maar weer eens opnieuw opgestart en nu doet het toetsenbord het weer naar behoren.
Wat ik apart vind is dat ik daarvoor niks veranderd had en mijn computer, schijnbaar, op eigen houtje een andere indeling erop na hield. Sinds mijn upgrade naar Karmic Koala heb ik wel vaker last van dit soort dingen. Alhoewel een opeenvolging in chronologie nog niet wil zeggen dat er een causaal verband is, maar toch.

Offline track

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/05, 16:28:01 »
Sja, bij 9.10 doet hij nu de gehele hardwareherkenning via udev als ik het goed begrijp,
en dat is gewoon een uiterst dynamisch iets.  (net als de herkenning van usb-sticks ook vroeger al).

En dan heb je van die "volautomatische toestanden" ...   =D
- nadeel en voordeel tegelijk -

track

Offline SVW

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/05, 16:32:54 »
Ja het werkt allemaal wel redelijk goed maar heb toch het gevoel dat 9.04 beter was. Toen hoefde ik niet allemaal aparte toeren uit te halen om mijn webcam en USB-poorten te laten functioneren. Maar dat zal hopelijk de komende tijd wel allemaal hersteld worden.