Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Treeline in Ubuntu 9.10 start niet ...  (gelezen 954 keer)

Offline force317

• Lid
Treeline in Ubuntu 9.10 start niet ...
« Gepost op: 2009/11/04, 22:13:40 »
In het softwarecentrum zit een versie van treeline. Als je die installeert, wordt hij wel uitgepakt, verschijnt er een icoontje inhet enu, maar als je dit aanklikt start treeline niet op. Idem als je hem als debian package download en installeert of uit de synaptic herinstalleerd. Is er een bijkomende installatie nodig die niet automatisch wordt geinstalleerd als onderdeel van treeline ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline ivo

• Lid
Re: Treeline in Ubuntu 9.10 start niet ...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 22:31:39 »
Als je dat ding vanuit een terminal op de command line start, wat zie je dan?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline force317

• Lid
Re: Treeline in Ubuntu 9.10 start niet ... (OPGELOST)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 06:43:39 »
Dan krijg ik deze foutmelding :

Warning: translation file "qt_nl_BE.UTF-8" could not be loaded
Warning: translation file "treeline_nl_BE.UTF-8" could not be loaded
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/treeline/treeline.py", line 167, in <module>
    main()
  File "/usr/share/treeline/treeline.py", line 156, in main
    win = treemainwin.TreeMainWin()
  File "/usr/share/treeline/treemainwin.py", line 234, in __init__
    self.setPasteAvail()
  File "/usr/share/treeline/treemainwin.py", line 427, in setPasteAvail
    text = self.clipText()
  File "/usr/share/treeline/treemainwin.py", line 434, in clipText
    text = unicode(QtGui.QApplication.clipboard().text('xml'))
TypeError: argument 1 of QClipboard.text() has an invalid type

Ik heb reeds enkele applikaties geinstalleerd die op de webste van de maker van treeline staan opgegeven,
maar hun juiste benaming in de synaptic ken ik niet, waarschijnlijk heb ik er zelfs enkele teveel geinstalleerd. Makkelijker was
natuurlijk geweest indien bij de installatie vanuit het softwarecentrum of vanuit de synaptic ook de verplicht te gebruiken software
mee zou uitpakken, maar dat gebeurt blijkbaar niet of niet helemaal. Daarom zou een duidelijker opsomming van wat nog moet gedaan worden na installatie van treeline om hem aan de praat te krijgen interessant zijn.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/07, 20:15:13 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

• Lid
Re: Treeline in Ubuntu 9.10 start niet ...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/07, 20:14:49 »
Op dit onderwerp ... weinig reaktie ...

Vermits een installatie vanuit het softwarecentrum of synaptic onvolledig is, zal ik Treeline dan maar
gebruiken via een installatie van de tar.gz file van de website van de maker(s). Zet ik dan in mijn /home directory, en opstarten dan via het commando 'treeline' in het terminalvenster, dat werkt wel.