Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw bij Ubuntu 9,10 vanaf xp maar kan geen exe file programmas uitpakken  (gelezen 4195 keer)

JaakBeentjes

• Gast
Hoi allemaal,

ben sinds gisteren ubuntu gebruiker en wil mijn favoriete game flyff  downloaden en installeren,
downloaden geen probleem maar bij het instaleren krijg ik een fout melding:

Archive:  /home/jaak/Downloads/FlyffUsaSetupXFire.exe
[/home/jaak/Downloads/FlyffUsaSetupXFire.exe]
  End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
  a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
  latter case the central directory and zipfile comment will be found on
  the last disk(s) of this archive.
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /home/jaak/Downloads/FlyffUsaSetupXFire.exe or
          /home/jaak/Downloads/FlyffUsaSetupXFire.exe.zip, and cannot find /home/jaak/Downloads/FlyffUsaSetupXFire.exe.ZIP, period.

kan iemand mij helpen om dit te verhelpen, ???
alle hulp word zeer gewaardeerd. :D
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 13:56:41 door JaakBeentjes »

.exe is voor Windows, dat kan je niet gebruiken in Linux/Ubuntu.

Trouwens, welkom op het forum.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline heir4c

• Lid
Welkom,

Er is een soort programma dat je kan gebruiken om Windowsprogjes op linux te draaien:  Wine  :http://www.winehq.org/
Zoek ook even hier op het forum via de zoek functie (links bovenaan) en via google.
Maar niet alle programma's kan je daarmee installeren. Het kan werken maar ook niet.
Je kan het wel installeren via Synaptic of SoftwareStore
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 14:10:55 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

JaakBeentjes

• Gast
Hoi Progger,

Bedankt voor de snelle reactie, en ook bedankt voor de welkom ^-^

Met andere woorden er is dus geen mogelijkheid om voor mij Flyff te spelen in ubundu,
Ok dan komt mijn volgende probleem ik heb een originele windows xp CD maar weet niet hoe ik deze nu kan installeren,
want dan wil ik graag weer terug naar Windows :P
Het enigst wat ik op deze PC wil doen is Flyff installeren de rest is voor mij niet belangerijk heb daar een andere pc voor.
zou ik een nieuwe topic moeten maken met hoe ga ik terug van ubundu 9,10 naar windows xp?
heb originele windows CD....

Iemand

JaakBeentjes

• Gast
Hoi heir4c,

Jij ook bedankt voor de snelle reactie. :D
Ik heb Wine geinstaleerd maar of ik doe het verkeerd of deze werkt helaas hier net voor,
ik ben al zon 12 uurtjes bezig sinds gisteren om dit voor elkaar te krijgen..
van 17:00 tot 02:30 en nu vanaf 09:00 zonder pauze

Rustig, we willen je graag helpen, maar dan moet je wel wat meer info geven. Wat is de website van die game, wat voor videokaart heb je en heb je daar extra drivers voor aangezet, welke Ubuntu-versie en welke Wine-versie (kun je zien in Toepassingen -> Wine -> Wine config) heb je?

een .exe-bestand is een programma voor Windows. Windows en andere besturingssystemen zijn qua programma's niet uitwisselbaar. De software Wine probeert Windows-software te laten werken op Linux (en op Macs) door de programmacode on-the-fly om te zetten naar Linux-programmacode. Omdat dit een erg complex en intensief gebeuren is, werken programma's dus niet altijd even goed en even snel. Maar een poging wagen kan natuurlijk altijd :)

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=3253

Flyff doet het helaas niet..  :|
Je zou als enigste misschien de allernieuwste wine kinnen proberen maar ik denk niet dat het zal werken... :|
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 14:28:14 door Glenn nl »

Volgens mij werkt de game niet dankzij de beveiliging, GameGuard. Die staat berucht om zijn moeilijke werking en werkt niet in Wine.

JaakBeentjes

• Gast
Hoi Cumulus007,

Ik heb gekeken op de Flyff forum maar daar staat hetzelfde ja,
Flyff zal niet werken :'(

Heel Jammer want voor de rest bevalt Ubuntu mij wel :)

Heb Ubuntu 9,10 en nieuwste wine gedownload.
Hiervoor draaide ik Flyff altijd op XP maar comp werd langzaam dus ik wou opnieuw installeren,
werd daarna op een andere forum verwezen naar ubuntu maar helaas kan ik nu het enigste programma wat ik wil draaien niet draaien :o

Ik kan hierbij dus bevestigen net zoal Glen ..(edit en jij..xD) dat de nieuwste wine ook niet de uitkomst is.

ps comp is Packard bell i-extreme---P4 2,5ghz met 512mb ram en 128 mb videokaart..

Dus zal helaas windows weer moeten installeren maar lukt me niet (heb al een paar pogingen gedaan)
hij blijft hangen bij een blauw beeld met daarop Windows Setup in wit met twee witte lijnen eronder...

Allebij bedankt voor de snelle reactie ^-^

Heel jammer

Misschien dat je wel een spel kunt vinden dat op flyff lijkt?
World of warcraft ziet er vergelijkbaar uit en heeft een platina plak op winehq)

Hier een site met games waar je vast iets kunt vinden:

http://www.playdeb.net/updates/?page=1

Hier op pagina 7 heb ik misschien iets leuk gevonden (S.C.O.U.R.G.E.)

http://www.playdeb.net/updates/?page=7

Offline track

• Lid
Re: Nieuw bij Ubuntu 9,10 vanaf xp maar kan geen exe file programmas uitpakken
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/05, 19:43:28 »
Femke:  beter echt geen wubi !   Anders wordt het helemaal ingewikkeld, wine  op  wubi  op  Win..-ntfs.
Misschien werkt dat zelfs, maar het vraagt toch om problemen ...  ;)

Jaak:  Nog welkom op het form !

Een schone Dual-Boot-installatie met Win.. en Uby telkens op zijn eigen partitie is het beste.
Voor de spelletjes Win.. en voor de rest Uby, dan heb je alles bijeen.

Nu alleen eerst nog Win.. weer herstellen:  http://sites.google.com/site/computertip/grub hoofdstuk 3. (rechts)
en daarna Uby erbij zetten:  http://sites.google.com/site/computertip/installeren

track
« Laatst bewerkt op: 2009/11/05, 19:52:03 door track »

oolicks_rNb

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/06, 03:11:39 »

Maar niet alle programma's kan je daarmee installeren. Het kan werken maar ook niet. Je kan het wel installeren via  Er is een soort programma dat je kan gebruiken om Windowsprogjes op linux te draaien Zoek ook even hier op het forum via de zoek functie  en via google.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/06, 12:00:40 door siegi »

Offline Tico

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/06, 10:39:38 »
...........Dus zal helaas windows weer moeten installeren maar lukt me niet (heb al een paar pogingen gedaan)
hij blijft hangen bij een blauw beeld met daarop Windows Setup in wit met twee witte lijnen eronder...

.............
Je zou kunnen beginnen door met de livecd je schijf alvast erop voor te bereiden met GParted , de partitiebewerker van Ubuntu. De hele schijf formatteren als NTFS en dan nogmaals proberen om windows te installeren. Wellicht helpt dat, aangezien ik niet op kan maken hoe je Ubuntu hebt geinstalleerd (wellicht met ext4 en dat herkent XP niet)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/06, 10:57:09 »
Wil je per sé Flyff spelen, dan kun je overwegen om een virtuele Windows te draaien binnen Ubuntu. Dit kan via de software VirtualBox. Op Google kun je tientallen tutorials vinden over het installeren van Windows in een Virtualbox. XP is prima, neem ik aan?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/06, 11:47:11 »
Je zou kunnen beginnen door met de livecd je schijf alvast erop voor te bereiden met GParted , de partitiebewerker van Ubuntu. De hele schijf formatteren als NTFS en dan nogmaals proberen om windows te installeren. Wellicht helpt dat, aangezien ik niet op kan maken hoe je Ubuntu hebt geinstalleerd (wellicht met ext4 en dat herkent XP niet)
Als je deze tip zou opvolgen, en je schijf weer NTFS formatteert, zou ik ook naar de tip van Femke98 kijken om een Wubi installatie te doen. Daar voorkom je namelijk partitie problemen mee. ;)

@Track: de werking van wine staat geheel los van hoe je Ubuntu installeert, met wubi of anders.

FlyFF zal evenwel niet in wine werken. En ik verwacht ook niet in VirtualBox vanwege de grafische vereiste voor dit spel.
Let bij VirtualBox op als je Windows Home hebt,  dan moet je opnieuw registreren en ook weer als je Windows (dual)boot start.  :(
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/06, 11:48:03 »
testcees, VirtualBox heeft toch Direct3D-ondersteuning? Het zou dus goed kunnen dat het werkt.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/06, 12:10:39 »
"Zou" kunnen ja, ik ben benieuwd. :)
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/06, 12:49:38 »
Aan zou kunnen hebben de mensen niets aan, als je een probleem wilt oplossen dan zal je een antwoord moeten geven waarin je zelf weet of het gaat werken.

Daar ben ik het niet mee eens. Mensen kunnen ook zelf dingen uitproberen. Het is een advies, dus geen gegarandeerde oplossing.

Offline okkie

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/26, 19:58:04 »
Hallo allemaal,
Het is heel vreemd. Ik draai Kubuntu 8.04 en kan een exe programma via Wine feiloos draaien.
Ik heb Ubuntu 9.04 daarna 9.10 en bij beide geven voor hetzefde exe programma dezelfde fout:

"Archive:  /home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE
[/home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE]
  End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
  a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
  latter case the central directory and zipfile comment will be found on
  the last disk(s) of this archive.
note:  /home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE may be a plain executable, not an archive
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE or
          /home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE.zip, and cannot find /home/roy/Bureaublad/Verwijzing naar CASHX70.EXE.ZIP, period."

Wie weet hier meer van? Wie kan mij deze van deze fout afhelpen?
Hartelijk dank en groetjes, Roy.

Offline track

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/26, 23:27:32 »
Hoi Roy,

welkom op het forum !

Die foutmelding heb je als een gepakt bestand (met name een .zip) niet compleet is.
Òf dat het bestand beschadigd is, of dat er nog een tweede .zip - bestand achter moet komen.
(gesplitst archief)

Dat moet je even nagaan.

track