Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update van 8.10 naar 9.04 blijft hangen, schone installatie 9.10?  (gelezen 1347 keer)

Offline annemia

• Lid
Beste lezer,
Op mijn Medion desktop heb ik al enige tijd een dualboot geinstalleerd, windows xp en ubuntu 8.04. Vanmorgen ben ik gaan updaten, eerst naar 8.10. Dat werkte. Toen ik vervolgens een update uitvoerde naar 9.04 ging het mis. Aan het eind van de installatie, bij het opnieuw opstarten, komt er wel een ubuntu logo, maar dat verdwijnt en het scherm blijft grijs. Opstarten in de recovery mode is ook geen optie, want ook dan blijft de zaak hangen.
Ik overweeg nu om vanaf een cd 9.10 erop te gaan zetten, maar heb daarbij wel wat vragen.
1. Moet ik proberen om eerst de oude bestanden te verwijderen, zo ja hoe?
2. Is het beter om 9.10 op een aparte partitie te zetten? Ik heb nu een grote C ntsf partitie, waarop ook Ubuntu staat en een kleine D fat 32 partitie. Er is nog minstens 60Gb beschikbaar.
3. Zijn de persoonlijke instellingen nog te redden? Ik lees dat ik die zou kunnen overzetten op een USB stick. Kan dat als ik met de live cd heb opgestart?
Groet,
Winus

Offline heir4c

• Lid
Re: Update van 8.10 naar 9.04 blijft hangen, schone installatie 9.10?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 23:42:03 »
Eerst even mijn persoonlijk advies. Als je genoeg GB op je HD hebt dan kan je het beste een aparte partitie aanmaken voor een nieuwe versie voor je je 'oudere' versie eventueel vervangt. Dan kan je zien of alles goed samenwerkt tussen hard- en software. En kan je terugvallen op een goedwerkend systeem moest er toch iets mis gaat. (En liefst geen upgrade, 't Is wel even wat tijd dat erin kruipt maar zo krijg je zeker geen conflicten met de verschillende versies, er zit trouwens een andere kernel in en meestal nieuwere versies van software.)

Ok, ter zake,  :),
1: via de liveCD kan je je bestanden backuppen en de oudere installatie moet je niet verwijderen.

2: De oudere versie stond toch ook op een aparte partitie? Of was/is het een Wubi install? (Dus ubuntu IN windows?) Als ubuntu al op een aparte partitie staat kan je die terug gebruiken. Kies dan wel bij de schijfindeler voor: Manueel. (Als je iets niet weet kan je altijd je vragen hier stellen.)
Ubuntu heeft met 10 GB genoeg (eigenlijk minder maar zo geef je het een beetje ruimte. Heb hier zelf ubuntu op een HD van 6GB staan)

3: Als je aan je bestanden kan dan staan een deel van je instellingen in de verborgen mappen van je /home/gebruikersnaam (/.mozilla bijvoorbeeld)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.