Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sleutelring evolution.  (gelezen 1778 keer)

Offline marco1800

• Lid
sleutelring evolution.
« Gepost op: 2009/11/03, 19:45:22 »
Ik heb een nieuwe installatie Ubuntu 9.10, 64 bit geinstalleerd. Ik koos bij de installatie voor automatisch aanmelden, en moet dus geen wachtwoord ingeven in het welkomstscherm. Maar als ik evolution open dan vraagt men mij steeds, kies wachtwoord voor een standaard sleutelring. Hoe kan ik hier van afgeraken? Dank bij voorbaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 19:36:17 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline vilamar

• Lid
Re: sleutelring evolution.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 20:24:49 »
Kan het bericht niet terugvinden maar ooit heb ik dit genoteerd in mijn notebook, misschien helpt het:

Antwoord van Pjotr123:
Je hebt je computer zeker gezet op "automatisch aanmelden" ?

Dan krijg je dat, want dan kan de sleutelring geen wachtwoord meer "lenen" van het aanmeldvenster.

Zo heb je er nauwelijks last van, bij automatisch aanmelden:

- wis het bestaande wachtwoord van de sleutelring:
eenvoudig dit bestand verwijderen: /home/gebruikersnaam/.gnome2/keyrings/login.keyring (of default.keyring)

Let op: wel eerst even verborgen bestanden zichtbaar maken in verkennertje Nautilus: Beeld - verborgen bestanden weergeven.

- de sleutelring zal nu om een nieuw wachtwoord vragen. Geef een wachtwoord van één of twee letters. Het sleutelringwachtwoord hoeft namelijk niet identiek te zijn aan je gebruikerswachtwoord.

- nu is het voortaan een kleine moeite geworden. :-)

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 20:31:42 »
Kan het bericht niet terugvinden maar ooit heb ik dit genoteerd in mijn notebook, misschien helpt het:

Antwoord van Pjotr123:
Je hebt je computer zeker gezet op "automatisch aanmelden" ?

Dan krijg je dat, want dan kan de sleutelring geen wachtwoord meer "lenen" van het aanmeldvenster.

Zo heb je er nauwelijks last van, bij automatisch aanmelden:

- wis het bestaande wachtwoord van de sleutelring:
eenvoudig dit bestand verwijderen: /home/gebruikersnaam/.gnome2/keyrings/login.keyring (of default.keyring)

Let op: wel eerst even verborgen bestanden zichtbaar maken in verkennertje Nautilus: Beeld - verborgen bestanden weergeven.

- de sleutelring zal nu om een nieuw wachtwoord vragen. Geef een wachtwoord van één of twee letters. Het sleutelringwachtwoord hoeft namelijk niet identiek te zijn aan je gebruikerswachtwoord.

- nu is het voortaan een kleine moeite geworden. :-)

je kunt hier ook niets invullen, bij waarschuwing gewoon accepteren en daarna wordt er niet meer om gevraagd.

Gr Ruud

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/04, 19:36:03 »
Als je de melding krijgt, annuleren kiezen en dan alles blanco laten, en dan op onveilig wachtwoord klikken.
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS