Hoi,
Natuurlijk is er licht.
Allereerst bedankt voor alle leuke reacties, jullie of wij hebben een fantastisch forum (ik praat maar even door in de wij vorm). Jullie (haha, dus niet wij) leveren een geweldig stuk support en mogen best trots zijn op de wijze hoe het gebeurt, iedereen probeert te helpen soms is er een wijze reactie (in dit geval was het Cris), maar ala hij bood zijn geaccepteerde verontschuldigingen aan (ik kan me zijn gedachten ook goed voorstellen). Ik ben bijna zestig jaar en de opmerking, het is een windows gebruiker (klopt ongeveer dertig jaar) en die klikt maar, klopt als een bus (gaf ik ook direckt aan), dus trouw er is een udate installeren maar (terwijl het een upgrade was) dom dom. Goed ik ben ontzettend tevreden met (mag ik het Linux) noemen en jullie en heb besloten door te bijten,
Ik heb de nieuwe versie desktop 9.10 gedownload, maar die liep vast, achteraf met te hoge snelheid gebrand. Via kennissen wederom een cd gedownload en die was goed. Met frisse moed geinstalleerd en het verliep allemaal goed, dus schijf er uit en opstarten.
Misschien moet ik een nieuwe topic opstarten.
Wat denk je, ik krijg de melding, "Grup loading, please wait...
Error 17
En daar zit mijn pc, muurvast.
Gelukkig nog een oude pc (deze), en aan het googelen. Ik vond (uit het hoofd) sudo grup (helaas werkt dat niet)
mount sdb6 (ik weet niet precies, maar iets van, does not exist)
k moest een ubuntu dir aanmaken en koppelen geloof ik (werkte niet
ik ben echt nu al ruim zestig uur bezig, maar kom geen steek verder.
Wat ik begrijp is dat linux mijn eerste schijf ziet als boot schijf en dat ik het moet omzetten naar de andere schijf, dat is (iets van) sdb6, maar die valt niet te mounten.
Ook las ik je moet je grup op de tweede schijf zetten, ook die commando's werken niet.
Mijn grote probleem is, hoe kan ik het probleem omschrijven en wat moet ik precies intypen en waar moet ik zoeken. Ik ben een beginneling, die al dertig jaar computerd.
vrienden bedankt voor jullie aandacht, en respect voor jullie gedrag, voor al Cris.
met vr gr Herman