Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: moonlight werkt per heden  (gelezen 8750 keer)

moonlight werkt per heden
« Gepost op: 2009/11/02, 21:49:26 »
Afgelopen dagen weer eens aan de slag geweest met de NOS over moonlight als alternatief voor Silverlight.

Per heden heb ik een werkende Moonlight (na de acceptatie van de codecs die aangeboden werden door microsoft - hetgeen wel bijzonder aanvoelt...)

Anyhow, het werkt per heden. http://www.nederland24.nl/#N24

« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 22:01:15 door Schredders »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: moonlight werkt per heden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 21:53:46 »
Nou, mooi!  :)

Overigens komt Moonlight van Novell, niet van Microsoft.... Microsoft levert Silverlight.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/02, 21:56:49 »
Afgelopen dagen weer eens aan de slag geweest met de NOS over moonlight als alternatief voor Silverlight.

Per heden heb ik een werkende Moonlight (na de acceptatie van de codecs die aangeboden werden door microsoft - hetgeen wel bijzonder aanvoelt...)

Als je in Synaptic zoekt naar moonlight dan komt ie met 4 pakketten. Heb je die allemaal geinstalleerd, of niet, of iets geheel anders?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/02, 21:59:52 »
http://www.nederland24.nl/#N24

Speelt bij mij zonder Moonlight. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/02, 22:02:36 »

Als je in Synaptic zoekt naar moonlight dan komt ie met 4 pakketten. Heb je die allemaal geinstalleerd, of niet, of iets geheel anders?

Ik heb geinstalleerd via nederland 24. Installeer silverlight > alternatief etc etc

« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/02, 22:04:16 »
Nou, mooi!  :)

Overigens komt Moonlight van Novell, niet van Microsoft.... Microsoft levert Silverlight.

Ik weet dat Moonlight van Novell komt, maar ik heb zojuist codecs moeten downloaden van Microsoft en daarvoor een agreement moeten goedkeuren van Ome Bill.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/02, 22:05:33 »
http://www.nederland24.nl/#N24

Speelt bij mij zonder Moonlight. :)

Ja, dat was bij mij de oude situatie... :D
Nu is het zo>

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/02, 22:10:21 »
Ok ziet er wat gelikter uit. :) dat klopt.
Maar ben nu éénmaal een ouwe dikkop en weiger moonlight te gebruiken.
Groet Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 22:12:07 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/02, 22:11:43 »
Ook hier zonder Moonlight.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/02, 22:16:19 »
Ok ziet er wat gelikter uit. :) dat klopt.
Maar ben nu éénmaal een ouwe dikkop en weiger moonlight te gebruiken.
Groet Tom.

Het gaat mij er meer om dat het Linuxplatform zo gelijk mogelijk is aan de andere platforms. Dit is weer een stap.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/02, 22:19:26 »
Ook hier zonder Moonlight.

Zelfs dat krijg ik niet, blijft bij mij zwart.
Welke plugins gebruiken jullie dan?
Voor zover ik weet heb ik alle tips op

http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

mbt multimedia.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/02, 22:29:45 »

Ik heb geinstalleerd via nederland 24. Installeer silverlight > alternatief etc etc

Alternatief????? Die zie ik helemaal niet.
Wanneer ik de meest logische weg volg kom ik uiteindelijk uit op

http://go-mono.com/moonlight/

Is dat goed?
Afijn, ik heb vanuit daar de installatie gedaan, maar het resultaat = 0.
Nog steeds zwarte paginas.

Dit blijft toch een heel vaag gebied, dat mm gebeuren......

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/03, 00:23:03 »

Nou bij mij werkt het niet hoor.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 00:26:28 door bas »
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/03, 01:06:13 »
Ik weet dat Moonlight van Novell komt, maar ik heb zojuist codecs moeten downloaden van Microsoft en daarvoor een agreement moeten goedkeuren van Ome Bill.
Een agreement ??? Wat zijn jullie overeengekomen dan?
Het gaat mij er meer om dat het Linuxplatform zo gelijk mogelijk is aan de andere platforms. Dit is weer een stap.
In welke richting?

Oh, en bij mij (Ubuntu 9.10 maar met wubi) werkt het zomaar zonder Moonlight maar met Totem. Maar er zullen vast url's zijn waar moonlight nodig is dus bedankt voor je bericht.
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/03, 08:09:59 »
@ testcees & anderen

De gebruiksovereenkomst van de microsoft-codecs is zo'n standaard dingetje dat je om de haverklap krijgt voorgeschoteld als je windows gebruikt en software installeert. Vraag me niet wat er allemaal precies in staat, want ik heb dat nooit gelezen. Ik schreef al dat dit een heel bijzonder gevoel gaf toen ik dit tegenkwam op mijn linux installatie. Ik weet van de omstredenheid van de Microsoft/Novell samenwerking en ik ben een grote voorstander van Richard Stallman en het gedachtengoed van de FSF.

Het gaat mij er niet om dat Linux een soort windows moet worden. Waar het me wel om gaat is een emancipatie van ons platform. Als ik ergens in de buitenwereld iets tegenkom waar ik met mijn Linux niet terecht kan, dan schrijf ik netjes een briefje (zoals bijvoorbeeld een officiële instantie waarmee je alleen in word documenten mee mag  communiceren oid) of ze de boel niet kunnen aanpassen.

Ik vind het een zeer goede zaak dat open source software ruim beschikbaar is voor de microsoft en mac omgeving zoals Open Office, VLC en ontelbare andere toepassingen. En ondanks al mijn bezwaren tegen de gesloten software vind ik het goed dat er steeds meer gesloten software beschikbaar komt voor 'ons' platform. Vandaar dat ik het toejuich dat zoiets stoms ls moonlight werkt. Ik weet niet eens zeker of ik het er wel op laat staan, want ik vind de andere methode om streams te bekijken misschien wel prettiger, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat 'ons' platform steeds aantrekkelijker wordt voor steeds meer mensen. Dat we steeds minder op een eiland zitten.

Dat bij sommigen het scherm zwart blijft komt misschien door de hoeveelheid processorkracht die nodig is om Monlight te draaien. Ik heb een beeldje van hedenmorgen toegevoegd met links een grafiekje van mijn processor. Die staat delen van de tijd gewoon op 100%. Kortom, het is niet ideaal dat moonlight.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/03, 12:05:27 »
Het is gewoon een raadsel die ooit wel opgelost wordt.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline joop905

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/03, 13:14:44 »
Ubuntu 9.10
ik heb hier Moonlight 1.0.1 geïnstalleerd
http://www.go-mono.com/moonlight/

kreeg foutmelding dat die niet werkte met Firefox 3.5.4
moest ook nog Flash 10.0 r32 installeren (raar Flash werkte al)
toen weer die Moonlight 1.0.1 er af (Extra Add-ons)

Begrijpen doe ik het niet, maar werkt nu wel

« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 13:18:22 door joop905 »

Offline rijnsma

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/30, 20:24:17 »
Moonlight werkt helemaal niet per heden.
En RTL heeft al niet anders: http://www.rtl.nl/xl/#/u/3a3f2f2a-f23f-4c1e-99f6-02b123ea88ee
Journaal24 en politiek24 hebben tenminste nog het normale afspelen met de mediaplayer.

Uiterst irritant. Is er al een oplossing voor?
Anders is Linux bij deze buitengesloten, wat het begin van het einde zou kunnen zijn, wat MS
gaarne zou zien natuurlijk.

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/30, 20:30:17 »
Ik krijg het niet aan de praat. Welke versie ik ook probeer. Mocht het bij jullie werken. Vertel eens welke versie, welke stappen t.o.v. de normale die ik bewandel.....  Ik gebruik wel 64 bit, maar daar hebben ze ook ondersteuning voor.
Mijn moonlight loopt vast zo gauw ik deze wil gebruiken.

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline rijnsma

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/30, 20:49:57 »
Het is een wanhoop. Dit duurt naar mijn gevoel al jaren.

Ik heb het één, twee jaar geleden voor perioden zien werken, 1 maand bijvoorbeeld, op PCLOS en een
poosje in Ubuntu. Dan kwam er altijd weer een update en dan kon je er naar fluiten.
Dan weer gedoe met die MS codecs enz. Dan weer de virusscanner, die erop aantikte enz. enz.

Nu krijg ik het nu hier in 4 distro's niet werkend. PCLOS, MINT Debian, Mint Ubuntu/Debian 8, Zorin.
Moonlight moet kunnen werken in Firefox en ook in Chrome, waarin ik het ook niet aan de gang krijg.
Ik wil niet uitgesloten worden met een OS.

Dit knaagt aan Linux...

Offline rijnsma

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/30, 20:52:08 »
Citaat
Dit is een topic uit 2009.

Maar als ik de link neem uit het eerste bericht, werkt het hier nog steeds!! (ik heb wel Mint)
Die kan ik alleen bekijken met windows media stream, ik gebruik dan b.v. VLC. Prima.
Daar is nog een alternatief. Maar op plaatsen bij RTL niet hoor. Heel akelig.

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/30, 20:59:29 »
Citaat
Dit is een topic uit 2009.

Maar als ik de link neem uit het eerste bericht, werkt het hier nog steeds!! (ik heb wel Mint)
Die kan ik alleen bekijken met windows media stream, ik gebruik dan b.v. VLC. Prima.
Daar is nog een alternatief. Maar op plaatsen bij RTL niet hoor. Heel akelig.

Ik snap het ook niet. Heel veel andere landen hebben gewoon flashplayers aanboord zoals de ARD, SF.tv, ORF, en kan ik gewoon tv progs zien via flash, maar Nederland ho maar.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline rijnsma

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/30, 21:19:21 »
Omgekocht, denk ik.
En ik snap wel wat het nadeel van Flash is. Het vreet CPU-vermogen. Dat is minder met Silverlight.
Zeker als je een paar sites naast elkaar hebt in tabs.

Maar leuk is dan als er alternatief is. Je moet op een site dingen toch op meer dan één manier kunnen zien.
Niet iedereen kijkt op de zelfde manier.

Zo wil ik sommige 'embedded' zaken graag via MPlayer. Andere dingen via Totem of VLC als ik b.v. de
schermgrootte continu wil kunnen aanpassen of zoals met VLC meer keren kunnen opstarten.

De windowsmens gebruikt Flash, misschien Silverlight en Windows Media.

« Laatst bewerkt op: 2010/12/30, 21:21:36 door rijnsma »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/30, 21:21:53 »
 :D :D :D Totaal geen problemen hier want dat hele RTL smakkie is verbannen op mijn PC met andere woorden ze kunnen de pot op. :evil:
Kijk wel naar de Duitse zenders punt uit. :D :D :D
En Moonlight komt er hier niet op ,smijt nog liever mijn PC het raam uit ... simpel toch.

Offline rijnsma

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/30, 22:03:52 »
Het is misschien de beste mentaliteit.  :D Maar ik heb graag, dat alles werkt.   =D