Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Log in window Xubuntu [vreselijk krakend geluid]  (gelezen 731 keer)

Offline Math.

• Lid
Log in window Xubuntu [vreselijk krakend geluid]
« Gepost op: 2009/11/02, 16:42:47 »
Wanneer ik een opstart geluid instel voor mijn log in window in Xubuntu hoor ik een ongelooflijk krassend geluid. Moet ook meteen m'n boxen omlaag gooien wat het is niet om aan te horen. Ook wanneer ik het geluidsbestand test onder de Accessibility tab krijg ik een vreselijk krassend geluid. Dit gebeurd alleen bij de .ogg files zo ver ik zie. Wave files speelt hij wel gewoon goed af. Als ik een van de .ogg files test in bijv. Totem Movie Player speelt hij ze wel gewoon goed af. Iemand een idee wat er fout gaat?

Offline Math.

• Lid
Re: Log in window Xubuntu [vreselijk krakend geluid]
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 19:05:10 »
Probleem is opgelost via dit draadje; http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=7087507 door het bestand /usr/lib/gdmplay aan te passen, maar de vraag blijft "How could it have been overlooked that gdmplay can't play oggs?!? Most of the gnome sounds are oggs now right?"