Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] "het hulpmiddel van de verkoper"  (gelezen 1303 keer)

Offline Bertel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] "het hulpmiddel van de verkoper"
« Gepost op: 2009/11/02, 00:52:57 »
Ik zit bij 9.10 64 bit nog met twee "meer optische" dingetjes (zie bijlagen).

1. Na de opstart van ff krijg ik de melding van een ernstig kernelprobleem (is gemeld en veelvuldig bekend als bug), en
2. Bij aanklikken Systeem/Voorkeuren/Scherm de vraag of ik het hulpmiddel van de verkoper van het grafisch stuurprogramma wil gebruiken.  ???

Wat punt 1 betreft blijft het systeem draaien als was het een naoorlogse VW.  :D
Het tweede punt is voor mij nieuw, of is dat al een hele tijd normaal bij gebruik van gesloten stuurprogramma's?
(in dit geval: G94 [GeForce 9600 GT], vendor: nVidia Corporation)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 10:32:17 door Bertel »

Wat is vrije software?

Offline heir4c

• Lid
Re: "het hulpmiddel van de verkoper"
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 01:09:45 »
Punt 2 is normaal als je de gesloten drivers gebruikt. Je kan de nvidia-settings gebruiken om alles in te stellen.
Zoek maar eens met de zoekfunctie van dit forum op: nvidia-settings en je zal heel wat topics tegenkomen.

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/02, 01:31:37 »
@Arie
Die (voor)oorlogse bleken achteraf toch beter in hun achteruit te rijden. Ik bedoelde natuurlijk die kevertjes met gesplits achteruitkijkraampje.  (hij loopt en hij loopt en hij loopt en hij loopt en hij .......) :D

@heir4c
Nooit geweten, want nooit verder gekomen dan heel oude ati en nieuwe Intel kaartjes,
en "hulpmiddel van de verkoper" vindt ik toch zo'n vreemde woordcombinatie in een Linux-omgeving.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 01:38:55 door Bertel »

Wat is vrije software?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/02, 01:41:31 »
Staat nvidia-settings geïnstalleerd?
Dat kan via de terminal maar ook via Synaptic en via de SoftWareStore denk ik ook.

Voor ati is er ook zo'n configuratie tool. Staat in Installeren/Verwijderen (SoftwareStore nu).
Voor intel geloof ik zijn er enkel maar OpenDrivers dacht ik. Weet niet zeker.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/02, 01:43:22 »
en "hulpmiddel van de verkoper" vindt ik toch zo'n vreemde woordcombinatie in een Linux-omgeving.
Inderdaad een wel erg eigenaardige vertaling. Ik neem aan dat het oorspronkelijk zoiets was als "the tool as provided by the manufacturer". Wat ze bedoelen is het door heir4c aangeduide programma "nvidia settings".

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/02, 02:05:51 »
Was er even uitgegooid.

@Arie
Zou best kunnen, staat niet meer op mijn netvlies. We vonden het zeker te gewoon, woonde toen in de buurt van Aken en had nog geen brilletje.  XD XD

@hier4c en Peter
Tijdens de installatie (van die driver ?) is onder Systeem/Beheer/ de "NVIDIA X Server Settings" koppeling terecht gekomen. Indrukwekkend vormgegeven tool, maar doet in z'n overdaad toch weer sterk denken aan dat andere besturingssysteem.

Wat is vrije software?

Offline Cumulus007

• Lid
Re: [OPGELOST] "het hulpmiddel van de verkoper"
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/02, 20:35:14 »
Inderdaad een wel erg eigenaardige vertaling. Ik neem aan dat het oorspronkelijk zoiets was als "the tool as provided by the manufacturer". Wat ze bedoelen is het door heir4c aangeduide programma "nvidia settings".
Daar is toch weinig mis mee? Nvidia is een verkoper van videokaarten.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: [OPGELOST] "het hulpmiddel van de verkoper"
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/02, 22:06:17 »
Dat kan zo wel zijn, maar bij "Verkoper" denkt menigeen aan de "winkelier". En het ziet gewoon een beetje raar uit.