Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] printer (HP 2575) stopt ermee halverwege een document  (gelezen 2744 keer)

Offline janwillemk

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met Ubuntu en een ding heb ik nog steeds niet goed aan de praat en dat is mijn printer.
Het is een HP photosmart 2575 (aangesloten op USB)
Onder windows print het ding mijn document perfect en ook onder linux (Ubuntu 9.10) lijkt ie hetzelfde document in eerste instantie goed te doen maar na een paar pagina's stopt ie ineens.  ??? De printopdracht wordt ook niet meer afgemaakt en blijft eindeloos in de wachtrij staan.
Voor de zekerheid heb ik de printer ook ff aan een andere Ubuntu 9.10 machine gehangen en daar stopt ie er ook halverwege mee.
Het gebeurt ook met diverse applicaties (open office, ms word, foto printen, etc.)

Kan iemand mij verder helpen om die printer toch goed aan de praat te krijgen?

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 23:22:10 door janwillemk »

Offline Dick2

• Lid
Re: printer (HP 2575) stopt ermee halverwege een document
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 20:41:45 »
Jan Willem,
gebruik je HPLIP in Karmic Koala? Daarmee heb ik zelf mijn dwarsliggende printer HP Laserjet1018 aan de praat gekregen. Bij sommige HP-printers ontbreekt de firmware of is die incompleet. HPLIP zorgt, voorzover mijn ervaringen reiken, voor al het ontbrekende.
HPLIP werkt in elk geval beter dan het met de distro meegeleverde programmaatje.

Groet,
Dick

Offline janwillemk

• Lid
Re: printer (HP 2575) stopt ermee halverwege een document
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 23:20:36 »
Hoi Dick,

Bedankt voor de tip, ik heb de HPLIP toolbox geinstalleerd maar ook daarbij blijft ie halverwege de printjob hangen. Het lijkt op een soort time-out. Ik heb namelijk wel een work-around gevonden in HPLIP toolbox om toch het hele document geprint te krijgen: In de toolbox zit een een refresh knop. Zodra de printer stilvalt en ik klik op die knop, dan gaat ie ineens weer verder met printen!  :|

Het probleem is dus nog niet helemaal opgelost maar voorlopig accepteer ik dit.