Hallo allemaal,
Eerder vanochtend heb ik gerapporteerd over problemen met het upgraden van Ubuntu Studio 9.04 naar 9.10. Ik kon de nieuw geinstalleerde kernels niet opstarten, deze staan ook niet in menu.lst. Ik heb een groot deel van de ochtend gelezen in documentatie over Grub2. Helaas snap ik er HELEMAAL NIETS van en wat ik lees biedt ook geen enkele informatie over hoe ik mijn probleem opgelost krijg.
Ik wilde hier een plaatje invoegen als schoolvoorbeeld van onduidelijkheid, maar zelfs dat lukt me niet.
In een ander bericht op dit forum las ik:
Probeer dit eens:
Start op via de Recovery Mode (tweede keuze in het grub menu) en als je in het menutje terecht komt nadat er veel tekst gepasseerd is, kies dan voor: "Update Grub" in het lijstjeDat heb ik gedaan, er kwam in een flits wat tekst voorbij en daarna weer het recovery menu. Doorstarten leverde niet meer op dan een
zwart beeld. Daarna de computer uitgezet met de schakelaar. Na aanzetten kwam ik zover dat ik mijn password moest intypen, daarna verschenen er in beeld knipperende balken en strepen in diverse kleuren.
Wat nu?
Gelukkig heb ik nog een Windows-laptop om dit bericht te versturen.
Gr.
Eddie