Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: F-spot probleempje sinds upgrade naar 9.1  (gelezen 423 keer)

Offline AnneTanne

• Lid
  • Steunpunt: Nee
F-spot probleempje sinds upgrade naar 9.1
« Gepost op: 2009/10/30, 23:23:55 »
Ik schiet mijn foto's meestal in RAW, en bewerkt ze daarna in the Gimp met de UFRaw plugin.
Maar om al een snelle selectie te maken van de foto's die het waard zijn meer verder te gaan, bekijk ik ze meestal snel even in F-spot.

F-spot werk voor zover ik het gezien heb nog perfect als foto management tool, maar niet voor het doel waar ik het voor gebruik:
Ik selecteer de foto's die ik wil bekijken, en kies dan voor 'openen met F-spot'.  F-spot opent op dat ogenblik nog normaal, toont de geselecteerde foto's in de linker zijbalk en de eerste foto in het grotere veld.  Maar als ik vervolgens de andere foto's wil aanklikken om ze te bekijken gebeurt er niets...

Ik kan de reeks foto's nog wel als diavoorstelling bekijken, maar dus niet gewoon 'er doorheen bladeren'.
Ik heb F-spot al geherinstalleerd, maar voorlopig zonder resultaat.

Iemand een suggestie?

(Overigens is dit tot nu toe het enige minpuntje dat ik ontdekte en dat weegt niet op - Showfoto is immers een mogelijke vervanger - tegen het feit dat ik op mijn laptop nu voluit muziek kan beluisteren... 9.1 is de eerste Ubuntu-distro waarbij dat probleemloos lukt.)

--
Ann

Offline tabasco

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: F-spot probleempje sinds upgrade naar 9.1
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/30, 23:29:08 »
Misschien snap ik je probleem nog niet helemaal, maar doet de standaard afbeelding bekijker, EyeOfGnome, niet hetzelfde?

ps. kleinigheidje: het is Ubuntu 9.10 (met de nadruk op de nul erachter)
De naamgeving komt namelijk door het jaar en de maand, oktober, 10e maand.