Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ttf-mscorefonts-installer foutmelding bij installeren programma's in 9.10  (gelezen 1414 keer)

Offline Wybren

• Lid
E: ttf-mscorefonts-installer: subproces installed post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug

Deze foutmelding krijg ik bij het installeren van verschillende programma's in 9.10. Ik heb gezocht op Google maar ben nog niks tegengekomen om dit te verhelpen. In Synaptic zie ik wel de ttf-mscorefonts-installer geinstalleerd staan. Als ik deze wil herinstalleren krijg ik dezelfde foutmelding.

Iemand een oplossing?

Offline Tom

• Lid
Als U ubuntu restrict extras geinstalleerd heeft staan die MScorefonts er op geinstalleerd.(zie synaptic)
Als  U dan bij  ubuntu software centrum  die MScorefonts aanklikt voor installatie krijgt U die melding.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Wybren

• Lid
Als U ubuntu restrict extras geinstalleerd heeft staan die MScorefonts er op geinstalleerd.(zie synaptic)
Als  U dan bij  ubuntu software centrum  die MScorefonts aanklikt voor installatie krijgt U die melding.

Ubuntu Restricted Extras heb ik geinstalleerd.. (heb ik ook nog gecontroleerd), en als ik bij het software centrum MScorefonts intik krijg ik geen resultaat...

Offline TonH

• Promotieteam
Ik herken de foutmelding, maar ik heb hem nog maar op een systeem gezien en dat was een Dell Inspiron 4000 met een ATI kaart. Bij deze laptop werd ook het scherm niet goed ingesteld, dit moest ik handmatig in xorg.conf zetten. Op alle andere systemen ging het zonder problemen. Ook ik heb voor dat systeem geen oplossing gevonden helaas.
Hiervoor ging het met 9.04 en Mint 7.0 zonder problemen.
Ook ik heb nog nergens een oplossing kunnen vinden, helaas.

Offline Wybren

• Lid
Ik herken de foutmelding, maar ik heb hem nog maar op een systeem gezien en dat was een Dell Inspiron 4000 met een ATI kaart. Bij deze laptop werd ook het scherm niet goed ingesteld, dit moest ik handmatig in xorg.conf zetten. Op alle andere systemen ging het zonder problemen. Ook ik heb voor dat systeem geen oplossing gevonden helaas.
Hiervoor ging het met 9.04 en Mint 7.0 zonder problemen.
Ook ik heb nog nergens een oplossing kunnen vinden, helaas.

Volgens mij heb je op een verkeerd van me topic gereageerd?

Offline TonH

• Promotieteam
Nee, ik zie antwoorden alsof er geen probleem zou zijn. Ik heb alleen hetzelfde probleem. De installatie geeft een foutmelding, als je kijkt lijkt die geinstalleerd en als je OpenOffice opent zie je dat dat niet zo is. Ik zag alleen een antwoord alsof je het twee keer geinstalleerd zou hebben en dat is niet zo.
De enige manier voor jouw is dit ttt-mscorefonts verwijderen en dan heb je de foutmelding ook niet meer. Je kunt alleen nooit meer op deze eenvoudige manier de ttf fonts installeren.

Offline Wybren

• Lid
Nee, ik zie antwoorden alsof er geen probleem zou zijn. Ik heb alleen hetzelfde probleem. De installatie geeft een foutmelding, als je kijkt lijkt die geinstalleerd en als je OpenOffice opent zie je dat dat niet zo is. Ik zag alleen een antwoord alsof je het twee keer geinstalleerd zou hebben en dat is niet zo.
De enige manier voor jouw is dit ttt-mscorefonts verwijderen en dan heb je de foutmelding ook niet meer. Je kunt alleen nooit meer op deze eenvoudige manier de ttf fonts installeren.

Oke, ttf-mscorefonts verwijderd en probleem inderdaad opgelost.