Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidsproblemen Jaunty, GNOME- Volume Controle V2.1  (gelezen 558 keer)

Offline swoefie

• Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Geluidsproblemen Jaunty, GNOME- Volume Controle V2.1
« Gepost op: 2009/10/27, 12:10:02 »
Her-en-der staan op dit forum 'topics' met "Geluidsproblemen van (K)Ubuntu". Al met al zijn de problemen schijnbaar niet verholpen, in de updates (!!) van ik zie eigenlijk nergens een oplossing staan.

Ik ben een nieuweling (2 maanden Ubuntu 9.04, na ±30 jaar Dos/Windows-cultuur), maar ik begrijp wel dat de Speaker-Icon (bovenaan de balk) niet de niveau regelaar is van de hele PC (vergelijkbaar met Windows). Want het bedoelde icoontje geeft de PC-speaker aan, die op 33% staat. Deze speaker-knop heeft natuurlijk totaal geen invloed en nut, om bijvoorbeeld snel het geluid lager te stellen van een gespeelde mp4-video. Ik denk dat heel wat (oud-Windows-gebruikers) de PC-speaker als totale geluidsknop hebben aangezien  ???, want dan werkt het geluid bij de diverse geluidsbronnen 'op zeker' niet!

Als je het icoontje aanklikt staat er bijvoorbeeld niet vermeldt welk geluid je hoger/lager zet...... De meeste Ubuntu-gebruikers gaan er gewoon van uit (invullen), dat het het algemene geluid is....

Zelf zou ik het handig vinden, (indien mogelijk) dat op die plek één volume knop zou zitten (of als mixer naast elkaar). Ik weet niet of andere afspeel-programma's (Totem, Rythmbox, Brasero) dan nog dezelfde problemen hebben. Ik had Totem bijvoorbeeld al verwijderd (mede doordat het video-venster niet kleiner ingesteld kon worden; ik heb 't nu vervangen door VLC waar ik onder Windows ook al plezierig mee werkte....

Dit is mijn eerste bericht hier, dus daarom een groet naar iedereen (ff kijken of ik mijn profiel nog moet aanvullen)!

~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Re: Geluidsproblemen Jaunty, GNOME- Volume Controle V2.1
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/27, 12:20:37 »
Onder Systeem=>Voorkeuren=>Geluid kunt ge alle schuifjes apart bedienen. Dit hangt echter af van uw geluidskaart, hoeveel schuifjes en welke wat doet. Maar daar kan er in ieder geval het een en ander ingesteld worden.