Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hellanzb (opgelost)  (gelezen 3662 keer)

Offline eagle2009

• Lid
Hellanzb (opgelost)
« Gepost op: 2009/10/27, 08:57:39 »
Hallo beste mensen,
Ik wil graag Hellanzb installeren, inmiddels heb ik dit gedaan via synaptic.
Maar waar kan ik hem opstarten en configureren?
mvg ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 09:24:15 door eagle2009 »

Re: Hellanzb
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/27, 09:00:18 »
Volgens mij is Hellanzb een commandolijn programma.
Installeer eens Lottanzb (ook via Synaptic), dit is in ieder geval een grafisch programma (en het gebruikt Hellanzb als basis).

Offline eagle2009

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/27, 09:03:06 »
Oke ga dit eens checken.
Helaas kan deze niet vinden in sysaptic
mvg ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/27, 09:05:29 door eagle2009 »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/27, 09:09:56 »
Oh, excuseer, het zit er pas in sinds Ubuntu 9.10.

Maar op de site van Lottanzb zijn Ubuntu pakketjes te downloaden:
http://www.lottanzb.org/downloads/ubuntu/

Offline eagle2009

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/27, 09:17:39 »
Oke heb dit gedaan ook gekeken in sysaptic  maar kan het programma niet vinden.
mvg ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/27, 09:19:45 »
In Synaptic staat het niet. Ge moet op de site die ik hierboven gegeven heb, het pakketje voor uw Ubuntu versie downloaden. Daar kunt ge dan op dubbelklikken en het installatieprogramma zal opstarten. Daarna staat het waarschijnlijk onder Toepassingen=>Internet.

Offline eagle2009

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/27, 09:22:41 »
Oke dat heb ik ook gedaan via die link van jou, maar kan het niet vinden ook niet bijn Toepassingen>internet
mvg

« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/27, 09:25:26 »
Dus de installatie is goed verlopen? Zonder foutmeldingen?

Ga dan eens naar Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu. En kijk of daar Lottanzb is aangevinkt.

Offline eagle2009

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/27, 09:30:09 »
Oke is gelukt had het pakket niet geinstalleerd wel gedownload ;)
Nu eens kijken of ik deze kan configureren
Mvg ^-^

« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/27, 11:25:37 »
Als je binnen ubuntu een commandline programma installeert hoef je vaak alleen maar de naam in de terminal te tikken om hem op te starten. Maar meestal moet je even ietsjes langer zoeken en dan heb je tegelijk een GUI voor de commandline programmatje of je kunt gewoon een topic maken en we kunnen je helpen.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/27, 11:26:34 »
Ik weet niet of je perse hellanzb wilt gebruiken, maar ik gebruik sabnzbd. Uitstekend programma!

Hier nog wat uitleg over de configuratie.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/27, 11:33:16 »
Heb zelf sbnzb nooit gebruikt, ben zelf opgegeven moment maar gestopt met Newsgroepen had gewoon TE VAAK last van incomplete bestanden. Ben later zelfs Grabit via wine gaan gebruiken omdat ik dacht dat het misschien aan het programma lag, maar was toch niet zo.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/27, 11:41:04 »
Tsja, het is natuurlijk wel belangrijk voor een goede newsgroup provider te kiezen, dan heb je de meeste kans op complete bestanden en lange retentie.
Ik heb zelf via chelloo.com XSnews als provider, werkt uitstekend en altijd snelle downloads. Wel even de tips&tricks lezen over welke poort te kiezen en ssl aanzetten!

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/27, 11:50:51 »
Heb zelf sbnzb nooit gebruikt, ben zelf opgegeven moment maar gestopt met Newsgroepen had gewoon TE VAAK last van incomplete bestanden. Ben later zelfs Grabit via wine gaan gebruiken omdat ik dacht dat het misschien aan het programma lag, maar was toch niet zo.

Moet je eens voor de lol een betaalde newsgroupprovider nemen, dan is dat probleem helemaal van de baan... Ik heb zelden een incompleet bestand.
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/27, 12:23:27 »

Moet je eens voor de lol een betaalde newsgroupprovider nemen, dan is dat probleem helemaal van de baan... Ik heb zelden een incompleet bestand.

Ik doe niet aan gratis servers. Ik had Eweka en als die gratis is eet ik mijn hoed op want ik kon zweren dat ik elke maand 7.50 euro betaalde.

Tsja, het is natuurlijk wel belangrijk voor een goede newsgroup provider te kiezen, dan heb je de meeste kans op complete bestanden en lange retentie.
Ik heb zelf via chelloo.com XSnews als provider, werkt uitstekend en altijd snelle downloads. Wel even de tips&tricks lezen over welke poort te kiezen en ssl aanzetten!

Ze hebben daar ook SSL en had dat toen allemaal aangezet etc..

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/27, 12:43:34 »
Eweka is inderdaad toch ook een bekende naam in newsprovider land  ???

Misschien toch eens een andere provider proberen?

« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/27, 12:48:35 »
Eweka is inderdaad toch ook een bekende naam in newsprovider land  ???

Misschien toch eens een andere provider proberen?

Daarvoor gebruikte ik torrents maar door dat gewoon op Newsgroepen steeds betere spul was ging ik er naar toe. Maar tegenwoordig dat brein met alles bemoeit (met bijv. dat de nzb button bij ftd/openftd weg is gehaald is al zo irritant) Dus nu weer bij torrents en die zullen NOOIT ten onder gaan XD.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/27, 13:38:55 »
Eigenlijk is dat niet helemaal waar....

Volgens de wet is downloaden 'legaal', maar uploaden illegaal. En aangezien je bij torrents zowel up- als download kunnen bepaalde torrents illegaal zijn.

Bij nieuwsgroepen downloadt je alleen, waardoor het toegestaan is voor thuisgebruik. Dit geldt overigens alleen voor films en muziek, programma's downloaden is altijd illegaal. Maar goed, dat is nu zo, maar als het aan Brein ligt niet lang meer....

shadows

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/27, 17:36:02 »
hmmm, down ook al lang uit nieuwsgroepen. Is idd een zeldzaamheid dat ik incomplete bestanden heb.

Daarentegen heb je altijd stabiele verbinding, niet meer dat seeders/leechers gezeur.

Groet,

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/28, 00:10:41 »
hmmm, down ook al lang uit nieuwsgroepen. Is idd een zeldzaamheid dat ik incomplete bestanden heb.

Inderdaad, hier komt het dan ook maar zelden voor dat ik nog torrents gebruik. Usenet bevalt prima.
Wat betreft de NZB knop die verdwenen is, daar zijn al genoeg alternatieven voor te vinden (NZBuddy etc.).
Die knop heb je trouwens helemaal niet nodig, de bestandsnaam kopiƫren en plakken op een van de vele indexeringssites kan toch niet zo moeilijk zijn...
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 00:13:26 door Robertos »

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/28, 00:11:51 »
Foutje, mag verwijderd worden.

Offline eagle2009

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2009/10/28, 09:23:27 »
Het is me prima gelukt met lottanzb, configuratie ging prima in een keer goed.
Gebruik usenet van Eweka altijd compleet ;)
Bedankt voor jullie hulp ;)