Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] CinePaint installeren, hoe?  (gelezen 1379 keer)

Offline schrinckx

• Lid
[opgelost] CinePaint installeren, hoe?
« Gepost op: 2009/10/25, 17:35:16 »
Kan iemand mij vertellen hoe ik CinePaint geïnstalleerd krijg op Ubuntu 9.04? Via de site wordt ik niet veel wijzer, want wat daar staat werkt niet.
Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/26, 15:11:42 door schrinckx »

Re: CinePaint installeren, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/25, 17:49:27 »
http://packages.debian.org/etch/cinepaint

dan naar beneden scrollen naar download

Offline schrinckx

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/25, 20:15:52 »
Als ik dit pakket wil installeren krijg ik de melding 'Error: Aan de volgende benodigdheid kon niet voldaan worden: libcinepaint0 (>= 0.20-1)'.
Als ik libcinepaint0 download en installeer krijg ik de melding 'Error: Aan de volgende benodigdheid kon niet voldaan worden: libglib1.2 (>= 1.2.0)'
Als ik vervolgens libglib1.2 download en installeer krijg ik 'Error: Breaks exisiting package 'libglib1.2ldbl' conflict: libglib1.2 ( )'
Dus ik denk dat deze manier niet gaat werken, of heb ik het mis?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/25, 20:24:38 »
Dat kan gewoon.
En anders installeer je libglib1.2dbl opnieuw.

Ik lees net dat libglib1.2 hernoemd is in debian naar libglib1.2dbl en ubuntu stamt af van debian. ;)

Offline schrinckx

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/25, 20:37:23 »
Ok, ik heb libglib1.2-ldbl verwijderd. Ik heb libglib1.2 en libcinepaint0 nu geïnstalleerd. Toen ik cinepaint wilde installeren kreeg ik 'Error: Aan de volgende benodigdheid kon niet voldaan worden: libgutenprintui1-1 (>= 4.3.99+cvs20060521)'.
Dus ik heb libgutenprintui1-1 gedownload, maar als ik die wil installeren staat er dat ik eerst libglib1.2 en libcinepaint0 moet verwijderen en libglib1.2ldbl en libgtk1.2 (die ik net verwijderd heb) weer moet installeren. En dan ben ik eigenlijk weer terug bij af.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/25, 20:43:48 »
Hmmm...
Dat is inderdaad een lastige zaak.

Ik zelf weet niet hoe je dit oplost...
Misschien wachten tot iemand dit topic leest die het wel weet.  :(

Offline schrinckx

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/26, 15:11:29 »
Het is me gelukt om CinePaint via deze link (http://sidux.net/etorix/i386/binary/) te installeren. Hij miste één pakket maar die kon ik zonder problemen installeren.