Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost  (gelezen 783 keer)

Offline eagle2009

• Lid
opgelost
« Gepost op: 2009/10/25, 08:34:17 »
Hallo beste mensen,
Heb Compiz geïnstalleerd maar weet helaas niet waar ik dit moet configureren.
Heb overal gekeken, misschien dat ik nog iets moet doen wat ik over mijn hoofd ziet.
Wie kan me tips of advies geven hierover.
mvg  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 19:11:54 door eagle2009 »

Offline Lod

• Lid
Re: Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/25, 08:37:49 »
Heb je de Compiz configuration settings manager al geïnstalleerd?
In synaptic en/of "Add Remove software" (Ubuntu software center in 9.10) te vinden als je zoekt op Compiz.
Ook wel bekend als ccsm.
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans

« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/25, 10:24:11 »
Als je hem geinstalleerd hebt ga dan naar Systeem-->Voorkeuren-->CompizConfig Settings Manager  Hij is ergens boven aan.

Als je hem nog niet hebt geactiveerd moet je naar Systeem-->voorkeuren-->Uiterlijk. vanaf daar ga naar de tabblad " Visuele effecten"  en vink extras aan.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/25, 10:26:14 »
Compiz is al standaard geïnstalleerd, je kunt het aanzetten via Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> Visuele effecten. Het uitgebreide instelhulpje CompizConfig Settings Manager is dat echter niet, die zul je dus zelf moeten installeren, zoals hierboven wordt gezegd.