Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Torent  (gelezen 2355 keer)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
Torent
« Gepost op: 2009/10/25, 02:10:34 »
Even een vraagje..... Als de modjes dit niet goed vinden, gewoon verwijderen, graag wel een berichtje aub. Als dit toch op de verkeerde plaats staat, gewoon verplaatsen, maar dat moge duidelijk zijn denk ik.

Wat mijn vraag is....

Torent word meegeleverd met Linux ubuntu. Maar als ik via de veel besproken Pirat bay iets wil downloaden dan werkt het niet.

Ik krijg helemaal niets, gewoon het blijft hangen. Geen dowload helemaal niets.

Piratbay is nu even een voorbeeld, maar dit is met alle nieuws groepen.
Weet iemand wat ik verkeerd doe????

Dit is waar mijn beeld op blijf staan?

« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 02:13:10 door modelengeneer »
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline Lod

• Lid
Re: Torent
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/25, 07:56:24 »
Veel torrentsites willen dat als je download dat je dan ook upload (wat de hele gedachte achter torrents is). Daarvoor moet je een poort openen op je firewall waarover het torrentverkeer moet gaan lopen.
In Transmission ga je naar bewerken - opties en dan het tabblad netwerk (ik heb geen Nederlands OS dus de termen kunnen iets afwijken). Daar kun je de gewenste poort invoeren. Vaak moet je ook nog je firewall op de router ook nog instellen. Het hangt van je Internet provider af welk soort router je hebt en hoe je dat moet instellen.

Overigens is er niets mis met downloaden van torrents (of via Usenet) afhankelijk van wat je download. Ubuntu cd's kun je volgens mij ook via torrents binnenhalen. Het voorbeeld in je screenshot is een ander verhaal  ;)

Edit: ik heb je screenshot nog eens beter bekeken. Als de webpagina de plek is waar je je torrent vandaan hebt gehaald dan heb je (nog) een ander probleem. Bij seeders staat namelijk 0. Seeders zijn de mensen die de download al helemaal binnen hebben gehaald en bij wie je transmission het vandaan wil halen. Als er dus geen seeders zijn valt er ook niks op te halen. In dat geval moet je op zoek gaan naar een andere torrent.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 07:59:39 door Lod »
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/25, 09:07:26 »
Torrents en nieuwsgroepen zijn 2 verschillende dingen.

Indien je nu eens naar een andere torrent site gaat en daar eens wat probeerd te downloaden, wat gebeurd er dan.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/25, 10:11:30 »
Een veelgemaakte denkfout is dat je bij het torrent-systeem van één server op het internet downloadt. Dit werkt zo niet bij torrents, het is een peer to peer-systeem. Dit wil zeggen dat je van andermans computer stukjes van het gehele bestand downloadt en dat andere mensen dat ook van jouw computer doen. Iemand maakt een torrent-bestand aan van een bestand (in een torrent-bestand staan verwijzingen  naar de locatie van het bestand en dergelijke) en uploadt dat naar een site als The Pirate Bay. Daar downloaden mensen het torrent-bestand en openen het in een torrent-client (zoals het bij Ubuntu geleverde Transmission). Is er dan niemand dezelfde torrent aan het downloaden of uploaden, dan kun je niets anders doen dan wachten op iemand die online komt en begint te uploaden naar jou.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/25, 11:38:04 »
Ach, de klassieke denkfout dus.

Het is dus de bedoeling dat ik download direct van iemand anders.

En voor de poorten en fire wall. Daar zal ik eens naar kijken. Ik dacht dat alles open stond en dat de fire wall in het router uit stond.

Thanx alvast voor het meekijken. Dat van de seeders.... wist ik echt niet.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

DarkEra

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/25, 14:13:01 »
Topic even verplaatst daar het niets met foto, video of audio bewerking te maken heeft.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/25, 14:29:23 »
Gewoon een torrent uitzoeken die actief is, dat wil zeggen dat er mensen zijn die seeden of leechen.

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/25, 14:31:21 »
Hoe doe ik dat? Ik zet mijn eerste schreden in deze materie. Weet wel dat dit niet linux gerelateerd is... maar wil graag leren.

Ik wilde gewoon ook eens proberen na al die comotie over bijvoorbeeld piratbay. En ook wil ik graag begrijpen hoe het werkt.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/25, 14:36:12 »
Ik zelf vindt newsgroups (usenet ) een betere optie dan haal je het gewoon van een server af kijk maar eens op www.binaries4all.nl
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/25, 14:36:25 »
De media schetst een nogal vaag beeld van The Pirate Bay. Veel mensen denken dat je er ook echt bestanden kunt downloaden: dit is niet het geval. Op The Pirate Bay vind je slechts torrent-bestanden, verwijzingen naar downloads. De download zelf vind je er dus niet.

Maar goed: mensen die een torrent downloaden en/of uploaden, heten peers. Je hebt twee verschillende soorten peers: seeders (mensen die de download 100% voltooid hebben en alleen maar uploaden) en leechers (mensen die zowel downloaden en uploaden wat ze al gedownload hebben). Zijn er geen leechers voor een torrent-bestand, dan kan niemand het bestand 100% downloaden, omdat alleen leechers het volledige bestand hebben. Bij het uitkiezen van een torrent-bestand moet je dus altijd zorgen dat je er eentje kiest die leechers heeft.

Overigens is TPB niet de enige torrent-site. Er zijn er nog veel meer, bijv. Minova, Isohunt, enz. ;)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/25, 14:43:15 »
The Pirate Bay is alleen een site met torrents. Een torrent bevat info over om welk bestand het gaat, de tracker (dat is de server die alle leecher en seeders bijhoudt), enzovoort.

Als je een torrent opent in een torrentprogramma, kun je downloaden van andere mensen die ook die torrent aan het downloaden (en dus ook uploaden) zijn.

Is er niemand het bestand van die torrent aan het uploaden, dan kun jij ook niet downloaden. Een torrent is dan niet actief.

Ga dus naar the Pirate Bay en zoek een torrent uit die veel leechers en seeders heeft. Hier kun je op sorteren.