Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Adobe Flash Player  (gelezen 3686 keer)

AspireNL

• Gast
[OPGELOST] Adobe Flash Player
« Gepost op: 2009/10/24, 22:35:49 »
Hoi hoi,

Vraagje.

Kan iemand me precies uitleggen hoe ik moet handelen om Adobe Flash Player te installeren volgens onderstaande site?

Adobe Flash 10 for Ubuntu Desktop 32bit and 64bit (klik)

Ik gebruik namelijk Ubuntu 64bit, en ik krijg met geen mogelijkheid AFP via Installeren/verwijderen, geinstalleerd...

Ik heb het script van die site inmiddels gedownload, maar ik weet niet hoe nu verder.

Alvast bedankt voor de replies.

Mvg,

AspireNL  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 12:36:08 door AspireNL »

Offline flipperrr

• Lid
Re: Adobe Flash Player
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/24, 22:38:10 »
waaromga je niet gewoon naar de adobe site net zo makkelijk
http://get.adobe.com/flashplayer/

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/24, 22:40:02 »
Waar heb je het script flash10_en.sh neergezet, in je homedirectory?
Open een terminal.

Tik in
chmod +x flash10_en.sh
sudo ./flash10_en.sh
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

AspireNL

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/24, 22:44:58 »
@flipperrr:
Als newbie weet ik totaal niet hoe ik het dan verder moet installeren.....  :rolleyes:

@ivo:
Het script staat op mijn bureaublad.
Als ik de door jouw opgegeven code gebruik, krijg ik deze melding:
kan geen toegang krijgen tot `flash10_en.sh': Bestand of map bestaat niet

Bedoeling is uiteindelijk dat ik het programma Miro kan gebruiken, en daarvoor heb ik dus de Flash Player nodig...

« Laatst bewerkt op: 2009/10/24, 22:48:58 door AspireNL »

« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/24, 22:48:15 »
De op één na makkelijkste manier (zo installeer je ook meteen andere codecs)

Open synaptic (systeem/beheer) en zoek naar restricted
Installeer ubuntu restricted extras

AspireNL

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/24, 22:50:53 »
De op één na makkelijkste manier (zo installeer je ook meteen andere codecs)

Open synaptic (systeem/beheer) en zoek naar restricted
Installeer ubuntu restricted extras

En dan? (restricted extras was al geinstalleerd)

Want dan kan ik namelijk nog steeds niet de Flash Player installeren via Installeren/verwijderen.

Ligt het aan het feit dat ik de 64bits versie van Ubuntu heb?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/24, 22:53:12 »
Nee, ook op een 64-bit zou de Flash versie uit Ubuntu-restricted-extras moeten werken.
Klik links bovenin op Documentatie

AspireNL

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/24, 22:55:25 »
Nee, ook op een 64-bit zou de Flash versie uit Ubuntu-restricted-extras moeten werken.

In Firefox werkt flash (youtube.com) wel, maar als ik Miro wil gebruiken, dan krijg ik de melding dat ik de Adobe Flash Player moet installeren...

AspireNL

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/25, 10:49:32 »
Zojuist met veel moeite Firefox 3.5 werkende gekregen, en nu blijkt dat ook Adobe Flash Player niet meer werkt terwijl ik dit in de oude Firefox uiteindelijk (ik weet niet hoe) wel werkende had gekregen....

Ik kan in Firefox de Adobe Flash Player niet installeren aangezien hij dan een installatie mislukt geeft.
Als ik via de Adobe site, een Linux variant download, blijkt dit niet een variant te zijn voor de 64bit uitvoering van Ubuntu.

Snap er niks meer van.

Ik meende dat Ubuntu voor de beginner gebruiksvriendelijk zou moeten zijn, maar ik loop toch tegen enkele zaken aan waar ik niet in vooruit kom.  ???

« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/25, 11:01:20 »
ik heb miro even geinstalleerd ging naar videos maar miro kan geen swf bestanden afspelen, die moet je volgens mij extern afspelen. Dat ligt aan miro zelf.

AspireNL

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/25, 11:15:23 »
ik heb miro even geinstalleerd ging naar videos maar miro kan geen swf bestanden afspelen, die moet je volgens mij extern afspelen. Dat ligt aan miro zelf.

Okay, dan laat ik Miro voorlopig even links liggen, maar dan heb ik nog steeds het probleem dat ik AFP niet geinstallerd krijg voor Firefox 3.5.

AspireNL

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/25, 12:35:36 »
Ik geef het op met de 64bit versie van Ubuntu.

Ben nu de 32bit versie Ubuntu 9.10 aan het downloaden/branden/installeren, hopelijk dan wat minder gedoe met de 32 dan met de 64bit.

I will be back.  ;)

Re: [OPGELOST] Adobe Flash Player
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/25, 12:40:01 »
Er is een 64-bitsversie van Flash beschikbaar voor Linux (alleen voor Linux, niet voor Windows en Mac), maar die moet je handmatig installeren door libflashplayer.so uit het gedownloade archief te plaatsen in ~/.mozilla/firefox/extensions (dacht ik).

AspireNL

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/25, 12:43:55 »
Er is een 64-bitsversie van Flash beschikbaar voor Linux (alleen voor Linux, niet voor Windows en Mac), maar die moet je handmatig installeren door libflashplayer.so uit het gedownloade archief te plaatsen in ~/.mozilla/firefox/extensions (dacht ik).

Had ik idd ook iets van gelezen, maar ik stap toch maar over naar 32bit, dit zodat er in de toekomst niet weer gedoe gaat komen met installatie van 64bit afhankelijke software/drivers/plugins e.d.

De 32bit is voor mij als newbie denk ik de iets betere keuze in vergelijking met de 64bit.  ;)

Offline track

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/25, 12:59:41 »
Hoi Thijs,

een beetje jammer dat je nu de 64-bit-versie hebt opgegeven.
Je had die player hier kunnen downloaden:  http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Maar ik geef toe, naar de 32-bit over te stappen is de makkelijkere weg, met name als er nog
andere obstakels geweest zijn.

Succes verder !

track