Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschil tussen openoffice en go-oo en ubuntu openoffice  (gelezen 1686 keer)

Offline edwinv

• Lid
verschil tussen openoffice en go-oo en ubuntu openoffice
« Gepost op: 2009/10/23, 16:26:45 »
ik heb er al veel over gelezen maar weet nog altijd niet wat het verschil is tussen openoffice en go-oo. ik weet wel dat go-oo betere importfilters heeft zeker speciaal voor microsoft office - maar is de ubuntu versie van openoffice nu een go-oo of niet ?  volgens de website van go-oo (www.go-oo.org) kan deze versie wordperfect graphics importeren. ik heb nu karmic draaien en heb een wordperfect doc( een met afbeeldingen) geimporteerd in openoffice, maar het document wordt wel geopend, maar geen graphics, dus geen go-oo in karmic ?? 

indien ik in de terminal intype sudo apt-get install openoffice.org wordt dit netjes geinstalleerd, terwijl openoffice standaard wordt geinstalleerd bij ubuntu.  ik blijf het raar vinden.  en ook nu geen wordperfect graphics ?? rara
kan wel als docx bewaren, dat is ook al handig

hoe weet ik nu uiteindelijk welke openoffice ik heb ?

Offline Ploffie

• Lid
Re: verschil tussen openoffice en go-oo en ubuntu openoffice
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/23, 16:34:40 »
Dat zie je toch bij help en info...
Of bedoel je dat niet?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/23, 16:51:16 »
neen, ik bedoel hoe weet ik nu of ik inderdaard go-oo heb of niet  -- in mijn helpscherm dat ook openoffice 3.1.1

ik bedoel maar hoe weet ik nu of die go-oo is geinstalleerd (in synapctic is openoffice.org aangevinkt net zoals alle andere openoffice.org-core bestanden)

ik wil dus die go-oo installeren omdat ik daarmee die wordperfect bestanden kan openen

mettertijd wil ik op mijn windowscomputer alle windows afhalen en ubuntu installeren - op deze windows staat worderfect 10 nog op - ik wil al deze documente kunnen openen in openoffice en dat lukt aardig, alleen documenten met afbeeldingen in lukt niet -- volgens go-oo moet dit wel lukken

vandaar mijn vraag 

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/23, 16:54:24 »
Ik zie wel dit in de afdeling installeren.
Hier wordt wel gelinkt naar go-oo.
Zie je dat onderaan?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 16:59:32 door Ploffie »

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/23, 16:58:16 »
Hier kun je wat meer lezen over de historie van OpenOffice.org

Sun microsystems heeft ooit Staroffice overgenomen en daaruit is OpenOffice ontstaan met het vrijgeven van de source-code, Sun sponsort nog de ontwikkeling van OpenOffice.org.
Go-OO wordt ontwikkelt door Novell en is gebaseerd op OpenOffice.org (en wordt hierdoor dus weer indirect gesponsord door Microsoft!)

Niet helemaal zeker, maar wat ik ooit gelezen heb... dat de Ubuntu versie van OpenOffice.org weer gebaseerd is op Go-OO...

Als je een Ubuntu distributie installeerd krijg je dus de 'Ubuntu OpenOffice.org' versie.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 17:10:10 door tabasco »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/23, 17:01:43 »
Hij staat bij mij niet aangevinkt, zie je dat?
En ik heb wel OO aan boord.

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/23, 17:14:03 »
Hij staat bij mij niet aangevinkt, zie je dat?
En ik heb wel OO aan boord.

bij mij zijn beiden aangevinkt -- als ik in het helpscherm kijk zie ik enkel openoffice staan (sun) verder onderaan een verwijziging naar ubuntu, maar niets van go-oo.

ik vind het niet erg, was enkel benieuwd welke versie er uiteindelijk draait - ik dacht dat als de go-oo versie (in jouw scherm) wordt aangevinkt voor installatie uiteindelijk de ubuntu versie van openoffice zou worden verwijderd,  -- niet dus
ze worden als het ware doorelkaar gebruikt -

het functioneert (buiten dan de wp graphics) en dat is het voornaamste - ik heb ook gemerkt dat een watermerk ook niet wordt geimporteerd, ook niet vanuit word

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/24, 01:13:36 »
Hier kun je wat meer lezen over de historie van OpenOffice.org

Sun microsystems heeft ooit Staroffice overgenomen en daaruit is OpenOffice ontstaan met het vrijgeven van de source-code, Sun sponsort nog de ontwikkeling van OpenOffice.org.

Beetje kort door de bocht dit.
Het huidige OOo komt inderdaad uit die samenwerking.