Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost (min of meer...)] Menusnelheid  (gelezen 692 keer)

[Opgelost (min of meer...)] Menusnelheid
« Gepost op: 2009/10/23, 15:21:58 »
Vandaag voor het eerst in weken XP weer eens opgestart (ik baal ervan dat er geen Linux-driver is voor mijn scanner...). Na het gebruikelijke kwartiertje wachten (waar is dat ding in godsnaam allemaal mee bezig tijdens/na het opstarten?) eerst een beetje rondgekeken op een paar sites. En dan valt me ineens iets op. De (sub)menu's (van Firefox in dit geval) verschijnen onder Windows sneller dan onder Linux. Ik herinner me dat ik dit jaren geleden heb aangepast. Dat moet onder Linux toch ook kunnen? Zoeken in de instellingen en op dit forum (en andere) levert echter niets bruikbaars op.

Vraag: waar/hoe kan ik in Kubuntu/KDE de snelheid waarmee submenu's openklappen instellen?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 19:57:42 door grizzler »

Offline Ploffie

• Lid
Re: Menusnelheid
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/23, 16:29:19 »
Gaat hier ook direct open.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/23, 16:29:46 »
Helpt het als je desktop effects uitschakelt?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/23, 16:55:29 »
Tja, wat is snel. Als ik onder Windows de pointer naar een submenu toe beweeg, dan opent dat menu ogenblikkelijk. Onder Linux moet ik dan even wachten. Hoe lang? Moeilijk te zeggen. Halve tot een hele seconde. Net lang genoeg om op te vallen.

Desktop effects uitschakelen ga ik proberen zodra ik deze 'scansessie' onder Windows af heb. Bedankt tot zover.

Edit: Ja, dat maakt inderdaad wel iets uit. Alleen wordt het geheel er zo niet fraaier op. Enfin. Laat maar. Met Desktopeffecten aan is het maar een klein beetje trager dan onder XP. Zolang ik maar overwegend Kubuntu gebruik en er verder niet meer aan denk, kan ik mezelf wel wijsmaken dat het niet uitmaakt...  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 19:46:10 door grizzler »