Nee, het is goed zo, (denk ik toch

)
Heb zelf niet zoveel kennis erover, ben ook maar een beginner, maar wat ik er van begrijp of hoe ik het zie:
Je windows staat nu als een map aangekoppeld. In Linux word alles aangekoppeld als een map zoals een tak aan een boom geënt word. Bij mounten via /media/... word
in de map /media alle verwijderbare hardware of andere computers aangekoppeld. Zo kan je die veilig en makkelijker verwijderen. Je hebt dan eigenlijk 1 map waar alle verbindingen samenstaan, mooi naast elkaar en je weet dat deze allen verwijderbare (externe) bestanden/hardware is.
Windows staat op dezelfde HD dus kan 'in zekere zin' niet verwijderd worden.
Is een eenvoudige beschrijving, om het begrijpelijk te maken voor beginners.
Een vergelijking:
Een beetje zoals elektriciteit-verbinding: De ene ligt verankerd in of op de muur en ligt vast verbonden met schakelaar en bijvoorbeeld een lamp of een machine in een fabriek en de andere is een losse kabel die met stekker en stopcontact verbonden kan worden en er kunnen verschillende zaken via datzelfde stopcontact verbonden worden. /media is dan het stopcontact (of meervoudige contactdoos).
/sdb of /sdc of /cdrom enz... zijn dan de stekkers.
Maar zoals hierboven gezegd door donpedroII kan je ze mounten waar je ze wil.
Bij voorbeeld een map die bijv. de naam "Intern" krijgt, daar zou je windows in kunnen zetten en bijv. nog een ander OS dat op je comp staat en een andere map die je aanmaakt en "extern" noemt. Zo kan je ze onderscheiden van elkaar.