Dag Track,
Ik denk dat ik jouw verhaal snap. Edoch: het kan heel goed zijn dat ik mijn postings hiero af en toe de term "gedit" vergeten ben. Alle aanpassingen die ik aan die menu.lst heb willen doen gaan bij mijn weten alleen maar via "sudo gedit /root/grub/menu.lst" of (als ik boot vanaf de live-cd) via "sudo gedit /media/disk/boot/grub/menu.lst"
Wat ik in de tussentijd gedaan heb:
In menu.lst (dus via "sudo gedit etc etc") de titelregel van de bovenste kernel aangepast (teruggebracht tot Ubuntu 9.04). Saven, alles afsluiten, reboot en jawel hoor: in Grub's scherm staat nu "Ubuntu 9.04".
Zelfde stap nog een keer, maar nu met de titelregel van die recovery kernel: teruggebracht tot "Ubuntu recovery"
Saven, afsluiten, reboot en ook hier weer bloemen voor die man!
Nog maar een keertje dan, met de titelregel van het mem-test kernel. Die wordt dus "Ubuntu memtest"
En toen had ik in Grub's opstartscherm vier regels onder mekaar:
Ubuntu 9.04
Ubuntu recovery
Ubuntu memtest
WinXP
En booten dat het deed! Helemaal top!!
Toen heb ik "#spatie" voor de regels van Ubuntu recovery gezet. Nogmaals: via "sudo gedit etc etc".
Saven, reboot, en toen waren er nog maar drie regels:
Ubuntu 9.04
Ubuntu memtest
WinXP
Dat kan beter! Dus ook "#spatie" voor de regels van Ubuntu memtest. Save, reboot, potverdikkie dit ga je niet geloven:
geen Grub-scherm maar een Grub-prompt: "grub >: " of zoiets.
Booten met live-cd. Terminal: "sudo gedit /media/disk/boot/grub/menu.lst"
Helemaal niks! Dat wil zeggen: Gedit komt met een lege (LEGE!) menu.lst!
Live-cd eruit. Reboot. Grub-scherm is terug!
Met twee keuzes:
Ubuntu 9.04
WinXP
Ubuntu 9.04 selecteren: Oh fuckerdefuckerdefuck: Error 11 Unrecognized device string.
Dat is de situatie tot op dit moment.
Dus toen heb ik mijn Amiga opgestart en dit relaas gepost. Amiga's doen het gewoon, weet je wel?
En nee, vriend Track, ik denk niet Win... -achtig