Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: services-admin start niet meer op  (gelezen 670 keer)

HetWonder

• Gast
services-admin start niet meer op
« Gepost op: 2006/10/31, 14:58:58 »
Hey, ik wilde ff wat opstartprocessen uitschakelen, en nu wil op de een of andere manier systeem -> beheer -> services zelf niet meer opstarten. Ik vinkte het een of andere ding daar uit met als gevolg dat ik eruit gegooid werd, en vervolgens startte services niet meer op.

Melding "De configuratie kon niet worden geladen. You are not allowed to access the system configuration.". Als ik hem in een root-terminal probeer op te starten met behulp van services-admin krijg ik exact dezelfde foutmelding, hij geeft dan deze output ook nog:

GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

(services-admin:4822): Liboobs-WARNING **: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
4822: arguments to dbus_connection_add_filter() were incorrect, assertion "connection != NULL" failed in file dbus-connection.c line 4379.
This is normally a bug in some application using the D-Bus library.
4822: arguments to dbus_connection_send_with_reply_and_block() were incorrect, assertion "connection != NULL" failed in file dbus-connection.c line 2873.

(services-admin:4822): Liboobs-CRITICAL **: run_message: assertion `oobs_session_get_connected (priv->session)' failed
4822: arguments to dbus_connection_send_with_reply_and_block() were incorrect, assertion "connection != NULL" failed in file dbus-connection.c line 2873.
Wat kan ik doen om weer in services te kunnen komen? Ik krijg nu namelijk ook steeds een foutmelding dat HAL niet opgestart kan worden ofzo als ik gnome start. Help! ;)