Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met ImageMagick installeren  (gelezen 1466 keer)

Offline gregory

• Lid
Probleem met ImageMagick installeren
« Gepost op: 2009/10/19, 22:03:33 »
Ik heb een probleem met ImageMagick. Ik heb dit geïnstalleerd via Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer
Vervolgens open ik een terminal venster en ga naar de map waar "kaart.png" inzit (ik ga wel degelijk naar de juiste map en het bestand kaart.png bestaat echt  :)).
Dan typ ik:
convert kaart.png kaart.jpg
maar dan krijg ik volgende foutmelding:

convert: UnableToOpenConfigureFile `delegates.xml' @ configure.c/GetConfigureOptions/553.
convert: NoDecodeDelegateForThisImageFormat `kaart.png' @ constitute.c/ReadImage/503.
convert: MissingAnImageFilename `kaart.jpg' @ convert.c/ConvertImageCommand/2822.

Weet iemand hoe dit komt? En wat dan de oplossing is natuurlijk? ;)

Re: Probleem met ImageMagick installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/19, 22:53:16 »
Vreemd, heb net imagemagick op deze machine gezet en als ik 'convert x.jpg x.png' doe, gaat dit gewoon goed. Misschien Imagemagick even herinstalleren?

Offline gregory

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/20, 20:49:12 »
Hm ik heb ImageMagick geherinstalleerd maar het probleem blijft.
(Ik heb eerst gekozen voor volledig verwijderen van ImageMagick en daarna opnieuw installeren).

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/20, 22:17:07 »
Geen idee, mogelijk dat een ander geinstalleerd programma hier roet in het eten gooit. Gaat elke conversie mis, of alleen met kaart.jpg?

Offline gregory

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/21, 21:21:42 »
Elke conversie loopt mis. Opmerkelijk is wel dat ook Asymptote verwijderd moest worden toen ik ImageMagick volledig verwijderde vooraleer opnieuw te installeren... (na installatie van ImageMagick heb ik ook weer Asymptote geïnstalleerd.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/26, 11:51:39 »
Hallo, ik heb nog eens even naar dit probleem gekeken (op het web) en de foutmelding "convert: UnableToOpenConfigureFile `delegates.xml' @ " duidt erop dat convert zijn config-file niet kan vinden. Iemand suggereerde dit (op deze link http://www.mailinglistarchive.com/magick-users@imagemagick.org/msg00096.html):

"ImageMagick doesn't look in /usr/local/bin fro its configuration files.  Instead
type

convert -debug configure filename.ps filename.jpg

and it will tell you all the places it looks for its confguration files.
Put your delegates.xml file in one of the directories mentioned and rerun
the command."

Maar dan zonder de -debug switch natuurlijk.