Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma tv-time  (gelezen 1785 keer)

Offline rvtasd

• Lid
programma tv-time
« Gepost op: 2009/10/17, 15:12:03 »
Ik heb onder Karmic Koala 2.6.31.14 TVtime Television Viewer geinstalleerd en heb wel beeld maar geen geluid.
De VLC-speler speelt audiobestanden prima af; dus zitten de aansluitingen goed.
Ik heb het forum nageplozen, maar er geen adequate/effectieve oplossing kunnen vinden.
Overigens, weet iemand hoe je een overzicht van de (active) zenders kan produceren in TVtime?

Groeten,
Roberto

Re: programma tv-time
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/17, 15:17:46 »
Karmic Koala zit nog steeds in testfase, dus zet hem even in het testforum :).

Offline Merel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/28, 22:08:58 »
Karmic Koala zit nog steeds in testfase, dus zet hem even in het testforum :).
Wat wordt daarmee bedoeld... "zet hem even in het testforum" ?

Ik heb identiek hetzelfde probleem : wel beeld maar geen geluid op alle TV kanalen tijdens het gebruik van TVtime. Ik vind geen instelling die daar enig verband mee zou hebben in het programma.

In het menu van TVtime of de titelbalk is ook geen enkele verwijzing naar het versie nummer.

Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/28, 22:12:47 »
Dat het bericht wordt verplaatst naar het forumgedeelte voor software die nog niet officieel is uitgegeven, maar nog in de testfase zit. Morgen komt 9.10 uit, dus dan is het geen testsoftware meer ;)

Wat als je een ander programma gebruikt, zoals KDETV?

Offline Merel

• Lid
Wait en See
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/29, 12:07:03 »
Bedankt voor deze informatie.
Dan zien we wel .... ietsje later hoe beide TV programma's presteren.

Offline Anco

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/29, 17:01:39 »
Is het wel goed geweest?
Want bij mijn (oude) computer had ik hetzelfde. Mijn oplossing was om de aux uitgang op de tv kaart te gebruiken en deze te linken aan het moederbord.
Hoewel in windows wel zonder dit kabeltje lukte, heb ik het in linux nooit serieus geprobeerd aan de gang te krijgen omdat de oplossing voor mij goed genoeg werkte.
Linux user #485563

Offline Merel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/29, 17:50:35 »
Is het wel goed geweest?
Want bij mijn (oude) computer had ik hetzelfde. Mijn oplossing was om de aux uitgang op de tv kaart te gebruiken en deze te linken aan het moederbord.
Hoewel in windows wel zonder dit kabeltje lukte, heb ik het in linux nooit serieus geprobeerd aan de gang te krijgen omdat de oplossing voor mij goed genoeg werkte.
Wij zitten in identiek hetzelfde schuitje !!!
Ik heb er nooit op zitten zoeken omdat ik voor TV-ontvangst geen probleem had met D-Scaler (Windows).
Een externe kabelverbinding is met Dscaler helemaal overbodig. Het programma geeft de audio weer van elk TV-kanaal. Als TVtime dat niet aankan, tja dan moet TVtime maar beter doen in een volgende versie.

Terzijde :
Momenteel zit ik met een fundamenteel geluidsprobleem in Windows. Daarom was ik aan het uitkijken met Ubuntu, waar geluid gewoon perfect is ... met dezelfde hardware ! MS-support is zo vriendelijk om mij te helpen, maar ik ben reeds aan de derde suport engineer toe (telkens een trapje hoger).

Even eerst de nieuwe Ubuntu versie installeren en voorlopig zappen met het TV toestel.
We zien wel later wat er kan of niet kan in Ubuntu.