Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost pidgin vraag  (gelezen 946 keer)

Offline flipperrr

• Lid
opgelost pidgin vraag
« Gepost op: 2009/10/15, 13:40:19 »
hallo iemand enig idee hoe ik mensen met msn kan aan melden als contact met pidgin?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/20, 00:03:04 door flipperrr »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: pidgin vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/15, 14:19:48 »
Eerst moet je een MSN account instellen op pidgin (als je dat nog niet gedaan hebt)
Accounts -> Accounts beheren -> +Add -> Protocol: MSN -> gebruikersnaam en wachtwoord.

Dan kun je in het hoofdvenster:
Contacten -> Contact Toevoegen -> Kies je MSN account -> type het email adres van de persoon die je aan wilt melden, bijnaam, groep

Dat is alles
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline flipperrr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/15, 14:40:31 »
ok gelukt bedankt alleen heb ik nu pidgin voor miezelf op deze pc geinstallerd en wil ik graag en pidgin voor mijn vriendin activeren ..
hoe kan ik mijn pidgin van deze pc verwijderen of kan ik ook voor haar appart op deze pc een pidgin installeren ?

Offline jp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/15, 15:49:36 »
Als je een account voor je vriendin aanmaakt en daarop ingelogd kun ze daar pidgin gebruiken onder haar naam.

JP

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/15, 19:31:10 »
Of gewoon ieder een eigen progje gebruiken.
Neem zelf amsn of emesene bijvoorbeeld.

Of ieder inloggen met je eigen msn account natuurlijk.