In mijn specifieke situatie had het te maken met het gebruik van Opera.
Die browser gebruikte ik voor refresh van een paar van 25 sites, die ik daarin de hele dag heb staan.
Ik doe dat nu met Firefox. Die refresht ook met Iets minder soepel, ik houd wel van Opera, maar goed, het gaat.
Maar zelfs het 1 keer gebruiken van Opera kan al rare effekten geven.
De oplossing stamt van ongeveer twee weken terug en ik kan met zoals het nu is wel leven.
Wel zitten sommige streams toch duidelijk raar in elkaar.
Want nadat het probleem verleden tijd was, bleken een klein aantal streams (b.v. soms radio of
www.tweedekamer.nl) nog wel degelijk steeds af te vallen. Ik gebruik dan maar b.v. maar politiek24, dat gaat
wél redelijk.
Ik heb een 2eK telefoonnummer 070 318 3040 voor storingen daar en ik geef dit zo af en toe door, tot nu
zonder resultaat. Zowel de plenaire 2eK stream als de 2eK commissiestreams doen het niet goed.
Vreemd is, dat ik vroeger ook wel eens de media-player van MS heb zien onderbreken, maar nu loopt die prima door.
Ik test hier dan met XP.
Met PCLinusOS, dat ik op een andere partitie heb, ging net zo krakemikkig. Ook daar is de boodschap het
niet meer gebruiken van Opera.
Mijn modem-config is volgens provider Tele2 in excellente conditie. Dat is goed.
En dat blijkt, omdat ik met heel veel streams nu geen last meer heb.
Streams met Linux blijft hier met enkele stream-aanbieders nog een zorgenkindje helaas.
En ook opmerkelijk: vrijwel niemand op forums of internet weet er iets zinnigs op.
Er is namelijk vrij veel over geschreven op het net. Maar niet veel boeiends.