Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Uitzending gemist - niet te bekijken  (gelezen 6500 keer)

(opgelost) Uitzending gemist - niet te bekijken
« Gepost op: 2009/10/12, 22:03:11 »
Hallo, eerst dit citaat van Steve Ballmer: "'I've got my kids brainwashed: you don't use Google, and you don't use an iPod." Mijn kinderen worden eveneens gebrainwashed: "geen Microsoft hier en als het effe kan geen Google", de arme schapen! Mijn punt: ik probeer de uitzending van Uitzending gemist met Nova College Tour en Steve Ballmer te bekijken, maar steeds stopt deze stream na enkele of hooguit dertig seconden.

Link hier: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10233031&md5=13d1c93b783f3a62964686e9dd32a491, dan klikken op Bekijk uitzending.

1. Moet ik in Nederland wonen om dit wel te kunnen zien (ben gehuisvest in Frankrijk)?
2. Moet ik Windows draaien om dit wel te kunnen zien?
3. Moet ik Ballmer/NOS betalen om dit wel te kunnen zien?

Ik word hier langzaamaan niet goed van. Uitzending gemist kan ik niet volgen. Het NOS Journaal kan ik heel soms uitzien (toevallig vanavond, arme Dirk van AZ), YouTube is zo goed als onbruikbaar...

Heb Ubuntu hier via een kabel met een adsl-modem verbonden, iemand enig idee wat ik kan doen om genoemde streams wel langer dan een paar seconden te bekijken? Ter info: radiostreams draaien zonder mankeren ettele uren, inclusief Radio 1 van de NOS. Maar tv/video wil maar niet...

« Laatst bewerkt op: 2010/01/18, 22:55:06 door Wanda »

Re: Uitzending gemist - niet te bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/13, 09:41:55 »
Hallo Paul, welke versie van Ubuntu en welke Flash versie?
En op alle drie de vragen kan ik negatief antwoorden. Uitzending Gemist kun je prima kijken onder Ubuntu, het Journaal moet ook geen probleem zijn evenals Youtube.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/13, 12:02:12 »
heb zojuist de uitzending bekeken. Het gaat gewoon lukken onder Ubuntu, als je alle multimedia ondersteuning hebt geinstalleerd. Op dit moment gebruik ik zelf Linux Mint, dus hoefde ik niets na te installeren, maar als je de website van Pjotr gebruikt, is het snel geregeld.

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/13, 12:31:46 »
Wellicht ligt het aan je verbindingssnelheid? Hoe is die?

« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/13, 14:17:00 »
Goeie vraag, mijn ouders wonen ook in Frankrijk en wat ze daar door die koperen lijntjes proberen te persen over enorme afstanden....
Mijn vader is al weer naar satelliet aan het kijken na een teleurstellende ervaring met ADSL en een mislukt WiMAX project 500 meter verderop.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/13, 22:48:53 »
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Heb hier Ubuntu 9;04 draaien, incl. ubuntu-restricted-extras (een van de eerste pakketten die ik na een nieuwe installatie download). ADSL is nominaal 8 Mbps, maar praktisch 6.

Vanavond had ik het er met een vriend over (ik liet 'm een leuke reclame zien, met skatende baby's, link: http://www.telerama.fr/culture/le-buzz-des-bebes-rollers,48120.php) en die begon over de kabelkwaliteit. Toen opeens herinnerde ik me - ik woon op het platteland - dat de Ethernetkabel vanaf de switch boven naar de familie-pc beneden een jaar geleden door een konijn is opgegeten/aangeknaagd! Een klein stukje van die kabel,  een centimeter of dertig, ligt buiten, weliswaar beschermd tegen regen maar (toen) niet tegen konijnen! Daarna gerepareerd en mogelijk zit daar dus de fout: toch iets van een kabellek.

Ergo, kabel vervangen en dit irritante probleem behoort waarschijnlijk tot het verleden.
Ergo conclusio; probleem waarschijnlijk opgelost!

Dank voor het meedenken.
Groet, Paul.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/18, 21:59:26 »
Hallo, even een ouwe koe uit de sloot halen. Ik heb meermalen geklaagd dat ik vanuit Frankrijk niet het NOS Journaal kon bekijken - beter gezegd: niet uitkijken - op mijn Ubuntu-box. Ik dacht dat het aan dit lag of aan dat of dat ik Windows moest gebruiken of een nieuwe Ethernetkabel moest trekken enzovoort.

Maar sinds medio december heeft de NOS een nieuwe/andere website in gebruik genomen en sinds dat moment kan ik elke keer dat ik het Journaal wil bekijken, dit ook geheel uitzien, tot en met het eind van het weerbericht. Een score dus van 10 op 10, waar dit voorheen 1 of 2 of 3 op de 10 was.

Dus: het probleem, waar ik jaren last van heb gehad, lag niet bij Ubuntu maar kennelijk bij de streams van de NOS. Fijn dat dit is opgelost.

Groet, Paul.

Offline rijnsma

• Lid
Re: (opgelost) Uitzending gemist - niet te bekijken
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/17, 23:01:15 »
Ja, zo heb je op dit moment weer gezeur met www.tweedekamer.nl en dan vooral de plenaire stream en dan met vlc.
Ze willen het in Nederland maar niet onder de knie krijgen, lijkt het wel. Is gewoon goed geweest.
En ik heb hier ook XP op een laptop, daarmee streamen geeft soms ook ellende. :rolleyes:
Ik word er al een jaar flink gefrustreerd van.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/18, 22:57:03 door rijnsma »

Offline rijnsma

• Lid
Re: (opgelost) Uitzending gemist - niet te bekijken
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/18, 20:16:59 »
Graag gedaan.  ;)

Het is ook zo raar, dat het internet vol staat met streaming problemen met Linux, maar dat ik eigenlijk nergens
een bevredigende oplossing voor stoppende streams vindt.

Ik kan er zelf na een jaar probleempjes nog steeds niets zinnigs van zeggen.
Ik denk, dat het de aanbieders zijn, niet de provider, maar dan zouden anderen dit toch ook moeten hebben.
En ik heb er wel eens meer over geventileerd op het net, maar anderen hebben dit vrijwel nooit?!? (Lijkt het.)

Ik heb hier een Acer laptop, die met met Windows XP redelijk goed blijft doen. Valt niet af.
Moet ook met Linux kunnen volgens mij. Schattig onderschrift overigens.

« Laatst bewerkt op: 2010/02/18, 22:56:30 door rijnsma »

Offline rijnsma

• Lid
Re: (bijna opgelost) Uitzending gemist - niet te bekijken
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/22, 17:05:10 »
In mijn specifieke situatie had het te maken met het gebruik van Opera.
Die browser gebruikte ik voor refresh van een paar van 25 sites, die ik daarin de hele dag heb staan.
Ik doe dat nu met Firefox. Die refresht ook met  Iets minder soepel, ik houd wel van Opera, maar goed, het gaat.
Maar zelfs het 1 keer gebruiken van Opera kan al rare effekten geven.
De oplossing stamt van ongeveer twee weken terug en ik kan met zoals het nu is wel leven.

Wel zitten sommige streams toch duidelijk raar in elkaar.
Want nadat het probleem verleden tijd was, bleken een klein aantal streams (b.v. soms radio of
www.tweedekamer.nl) nog wel degelijk steeds af te vallen. Ik gebruik dan maar b.v. maar politiek24, dat gaat
wél redelijk.

Ik heb een 2eK telefoonnummer 070 318 3040 voor storingen daar en ik geef dit zo af en toe door, tot nu
zonder resultaat. Zowel de plenaire 2eK stream als de 2eK commissiestreams doen het niet goed.

Vreemd is, dat ik vroeger ook wel eens de media-player van MS heb zien onderbreken, maar nu loopt die prima door.
Ik test hier dan met XP.
Met PCLinusOS, dat ik op een andere partitie heb, ging net zo krakemikkig. Ook daar is de boodschap het
niet meer gebruiken van Opera.

Mijn modem-config is volgens provider Tele2 in excellente conditie. Dat is goed.
En dat blijkt, omdat ik met heel veel streams nu geen last meer heb.

Streams met Linux blijft hier met enkele stream-aanbieders nog een zorgenkindje helaas.
En ook opmerkelijk: vrijwel niemand op forums of internet weet er iets zinnigs op.
Er is namelijk vrij veel over geschreven op het net. Maar niet veel boeiends.