Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] OpenOffice 3.0 Instellingen wijzigen  (gelezen 963 keer)

Offline rozbuntu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] OpenOffice 3.0 Instellingen wijzigen
« Gepost op: 2009/10/12, 13:22:20 »
Hallo,

Ik wil graag in openoffice voor alle gebruikers een netwerkpad aangeven waar de sjablonen vandaan moeten worden gehaald.
Normaal gepsroken doe je dat via Extra>Opties>Paden en dan kun je hierin het pad naar de sjablonen aangeven.
Ik wil dit graag in het configuratiebestand wijzigen zodat het op alle gebruikers van toepassing is. Weet iemand toevallig waar dit bestand zich bevind?

Ik maak gebruik van Ubuntu 9.04 met OpenOffice 3.0.

Alvast bedankt.
-- rozbuntu
« Laatst bewerkt op: 2009/10/20, 12:35:42 door rozbuntu »
"Therre is no spoonne" -- The Matricks

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: OpenOffice 3.0 Instellingen wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/12, 14:48:29 »
In een verborgen map in je persoonlijke map, genaamd .openoffice.org

Zichtbaar maken: Locaties - Persoonlijke map.
Werkbalk verkennertje Nautilus: Beeld - vink aan: Verborgen bestanden weergeven.

Kopieer de verborgen map met inhoud en al, op een USB-geheugenstaafje. En zet de verborgen map in de persoonlijke map van een andere gebruiker. Dat zou de truc moeten doen. Ik weet overigens niet, of er dan wellicht teveel configuraties meeverhuizen, zoals de gebruikersnaam bij de naam van de documenteigenaar. Enfin, probeer het eens?

Online vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/13, 18:44:20 »
Ik denk inderdaad dat je voor één keer het advies van Pjotr niet volgt ;) Zo overschrijf je namelijk alle individuele gebruikersinstellingen, wat hier niet de bedoeling is. Wel zullen de toegangspaden tot de sjablonen inderdaad ergens in een bestand in die verborgen directory te vinden zijn. Net als jij weet ik niet waar precies.

Een andere (en mogelijk meer eenvoudige mogelijkheid) om de gemeenschappelijke sjablonen van een netwerklokatie te laten ophalen, is het betreffende pad (zie Tools - Options - OOo, Paths) te vervangen door een symbolische link naar de netwerklocatie. Voordeel: het volstaat één enkel symlinkje plaatsen, en automatisch kijken alle gebruikers naar de netwerklocatie zonder dat je ook één letter moet veranderen aan de configuratie van OOo (de kracht van het linux besturingsssysteem zelf).

Offline rozbuntu

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/19, 15:03:03 »
Ik denk inderdaad dat je voor één keer het advies van Pjotr niet volgt ;) Zo overschrijf je namelijk alle individuele gebruikersinstellingen, wat hier niet de bedoeling is. Wel zullen de toegangspaden tot de sjablonen inderdaad ergens in een bestand in die verborgen directory te vinden zijn. Net als jij weet ik niet waar precies.

Een andere (en mogelijk meer eenvoudige mogelijkheid) om de gemeenschappelijke sjablonen van een netwerklokatie te laten ophalen, is het betreffende pad (zie Tools - Options - OOo, Paths) te vervangen door een symbolische link naar de netwerklocatie. Voordeel: het volstaat één enkel symlinkje plaatsen, en automatisch kijken alle gebruikers naar de netwerklocatie zonder dat je ook één letter moet veranderen aan de configuratie van OOo (de kracht van het linux besturingsssysteem zelf).

Ja, idd dat is ook een idee. Als ik het goed begrijp vervang je dan een bestaande map door een symlink die verwijst naar de netwerklocatie. Dat is zeker een idee. Wat ik mezelf nog bedacht is om een al bestaand pad als mounting point te gebruiken, dat werkt volgens mij ook wel.

Thanx!
-- rozbuntu

Edit: Hmm, het was toch ln -s /media/Sjablonen /home/samba/users/dummy.ct/.openoffice.org/3/user/template dat werkt helaas niet :(

Edit: Soms heb je een paar dagen later een helder moment :) Zo ook ik dus.. ik heb de oplossing gevonden.
Het bestand is: "/usr/lib/openoffice/basis3.0/share/registry/data/org/openoffice/Office/Paths.xcu"

Wat je moet doen om een standaard path in te stellen:

Verander

<node oor:name="Template" oor:op="fuse" oor:mandatory="true">
      <node oor:name="InternalPaths">
        <node oor:name="$(insturl)/share/template/$(vlang)" oor:op="fuse"/>
      </node>
      <prop oor:name="WritePath">
        <value>$(userurl)/template</value>
      </prop>
    </node>

In:

<node oor:name="Template" oor:op="fuse" oor:mandatory="true">