Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]XP in Virtual Box -- kan data fysiek op bijv /media opgeslagen worden?  (gelezen 1685 keer)

Offline hps58

• Lid
Goedendag mede forumbezoekers,

Ik heb een vraag, misschien simpel en misschien niet, dat lees ik dan vanzelf.

Als in XP in VirualBox gebruik, is het dan ook mogelijk om de bestanden die ik onder Windows moet gebruiken, bijv. een van boekhoud- of salarisprogramma, dat die dat dan niet virtueel wordt opgeslagen in VirtualBox maar daadwerkelijk op een fysieke partitie van Linux?
Of werkt het dan al met al weer langzamer en kan ik beter van de data die dan toch virtueel wordt opgeslagen een backup maken naar een externe hdd of naar een partitie onder Linux?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven.

In afwachting vaan jullie reacties

Met vriendelijke groeten
HPS58
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 11:30:38 door hps58 »
Desktop: Ubuntu 8.04.
Laptop: Windows XP
Linux user # 501016

Offline woteb

• Lid
Je kunt met Virtualbox werken met sharered folders. Dit zijn locaties die je voor de virtuele systemen benaderbaar maak.

Voorbeeld: Je hebt in jouw /home/NAAM een directorie boekhouden, dus: /home/NAAM/boekhouden. Je kunt met die shared folders -DIE- locatie opgeven. Virtualbox zal dan alleen -DIE- directory (en eventueel andere toegewezen directories) toegang geven aan de virtuele systemen.

Zo heb ik zelf een directorie /home/NAAM/school benaderbaar gemakt. Vanuit Virtualbox kan ik alleen daarbij komen, en uiteraard met Debian (of Ubuntu of een andere distributie).
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Dave

• Lid
Ga proberen het te snappen (heb afgelopen week net zo'n installatie gedaan)
Je maakt zelf binnen of buiten .virtualbox dus een map aan op je home die je daadwerkelijk kunt toewijzen binnen je virtuele omgeving?

Offline BaukeP

• Lid
Ja, dat kan. Ik heb in m'n home dir een folder VB-Share. Die heb ik gedeeld en in VirtBox aangegeven als 'Shared Folder'.
Vervolgens heb ik de mappen die ik misschien ook gebruik in VirtBox gelinkt naar de home/VB-Share folder (Documenten etc). Ik kan nu overal bij.
Je moet geloof ik wel de Guest Additions hebben geinstalleerd om überhaupt een shared folder te kunnen aangeven in VirtBox.

De eerste keer dat ik probeer te helpen  :). Hoop dat je er iets aan hebt.

Bauke

Offline hps58

• Lid
Hallo Woteb,

Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels met Shared Folders 2 mappen in VirtualBox toegevoegd ( onder Machines)...alleen hoe kan ik ze nu benaderen?

Groeten
HPS58

edit:

Heb het zelf al gevonden en eigenlijk was het vrij simpel.

« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 21:24:36 door hps58 »
Linux user # 501016

Offline woteb

• Lid
Is het probleem opgelost? Dan dit even in de titel van dit topic vermelden, anders rustig vragen hoor!! ;)
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline hps58

• Lid
Is het probleem opgelost? Dan dit even in de titel van dit topic vermelden, anders rustig vragen hoor!! ;)

Probleem is opgelost, ik zal het ook even in de titel vermelden.

bedankt voor de hulp

groeten
HPS58
Linux user # 501016