Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Van Evolution (helaas terug) naar Outlook Express?  (gelezen 2247 keer)

FrSu

• Gast
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar er bestaat een kans dat ik een evolution mailbestand (van mijn vrouw) met adressen weer terug moet zetten naar Outlook Express, wegens het (mogelijk) niet lukken van een bedrade eeebuntu installatie (bedraad werkt om nu nog onduidelijke redenen niet in de Live versie, = ander topic).

En dan kan er wel eens alleen XP overblijven, helaas.... :'(

Iemand hier die ervaring heeft met deze (terug)gang?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/11, 09:29:02 door FrSu »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Van Evolution (helaas terug) naar Outlook Express?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/10, 00:50:12 »
Het beste kan je het netwerk probleem oplossen. :|
Geen ervaring maar als idee: kan je de mail omzetten naar Thunderbird? Daar is ook een Windows versie van (exporteren->importeren?).
Klik links bovenin op Documentatie

FrSu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/10, 09:40:10 »
Heb Thunderbird geïnstalleerd, maar weet niet waar ik het zoeken moet als ik wil importeren vanuit een Evolutionmap, die ik niet kan vinden. :o

Wou eerst met het adresboek beginnen om te kijken of dit werkt.

Offline joop13

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/10, 10:53:36 »
Als je vanuit Evolution een ldif of csv file kunt maken van de adressen, dan kun je ze in Thunderbird importeren. In Thunderbird zit mijn adresboek ook dat ik 4 jaar geleden had in Outlook......
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/10, 11:47:48 »
de mailmanager van mozilla suite heeft veel mogelijkheiden qua exporteren. Ik heb daarin voor mijn vader zover gekregen om een
export van mail en adresboek te krijgen voor windows Mail (mailmanager in MS Vista) zal daarin misschien ook lukken voor Outlook Express. Weet alleen niet meer hoe ik het precies gedaan heb.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

FrSu

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/10, 12:23:06 »
de mailmanager van mozilla suite heeft veel mogelijkheiden qua exporteren. Ik heb daarin voor mijn vader zover gekregen om een
export van mail en adresboek te krijgen voor windows Mail (mailmanager in MS Vista) zal daarin misschien ook lukken voor Outlook Express. Weet alleen niet meer hoe ik het precies gedaan heb.

Ja, dat is nou juist wat ik zocht... ;)

Offline track

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/10, 15:42:57 »
Hoi Frits,

in ieder geval zou ik niet naar Outlook over gaan, ook niet onder Win.. .
Dat ding is gewoon te onveilig !   Ook onder Win.. kun je  thunderbird  gebruiken, en dat
zou ik in ieder geval doen als ik jou was.  Anders installeer je een afgrond van onveiligheid !

Vriendelijke groet,

track

FrSu

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/10, 16:31:57 »
Thunderbird is voor mij (haar) ook prima, nou de gegevens van Evolution er nog in krijgen (Mail en contacts).

Offline track

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/10, 16:42:34 »
Heb je hier iets aan dan ?

http://lmgtfy.com/?q=evolution+thunderbird
en:
http://www.ubuntugeek.com/how-to-export-your-mails-from-evolution-to-thunderbird.html
De thunderbird- gegevens kun je gewoon meenemen naar de Win..- versie.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 16:44:06 door track »

FrSu

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/10, 17:41:37 »
Bedankt! :D

Ik zoek steeds in dit forum en maak dus te weinig gebruik van Google, dat blijkt maar weer. :o

Zal kijken of ik hiermee verder kom. Laat het weten.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 21:21:52 door FrSu »

FrSu

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/10, 21:25:01 »
Het is (gelukkig :o :o) niet meer nodig.
Heb Karmic Netbook Remix geinstalleerd en daarmee was het probleem geen bedraad internet te kunnen krijgen direct opgelost. Ook draadloos werkte out of the box, super! XD

Dank voor de ondersteuning, hoop dat alles goed blijft tot de officiële release.
Tot zover gaat het prima en ziet het er goed uit! :D

Mijn vrouw kan weer met Evolution werken en ik moet zeggen haar netbookje ziet er met Karmic geweldig uit. Komt er bij mij dus ook snel op. ;)

Groet,
Frits