Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Krijg een alias email account niet werkend in Evolution  (gelezen 945 keer)

AW1942

  • Gast
In Outlook gebruik ik in plaats van mijn echt email account een alias. Bijv het echte email is jan.jansen@hetnet.nl en de hiervoor aangemaakte alias is j.jansen@hetnet.nl.
Ik heb dit ook geprobeerd te installeren in Evolution en in Thunderbird maar tot nu toe is me dat niet gelukt. Ik kan me niet voorstellen dat het instellen van een alias
in deze programma's niet mogelijk is. Ik denk dus eerder dat ik zelf iets fout doe. Iemand een idee hoe je dit moet installeren?

AW1942
« Laatst bewerkt op: 2009/10/09, 19:36:42 door AW1942 »

Offline ivo

  • Lid
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline track

  • Lid
Re: Krijg een alias email account niet werkend in Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/09, 00:44:24 »
Hoi AW,

welkom op het forum !

Ik gebruik ook Evolution, en ik heb ook van die "alias"-accounts.  Er is wél niet expres de mogelijkheid
om een "alias" aan te maken, maar je kunt voor iedere extra mail-naam gewoon een account bijvoegen.
( [bewerken] - instellingen )   En in de "passieve" accounts zet je dan  "ophalen van e-mail": [geen].
Op die manier werkt het bij mij zonder problemen.

track

AW1942

  • Gast
Re: Krijg een alias email account niet werkend in Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/09, 11:41:01 »
(OPGELOST)
mijn provider laat naat het gebruik van je standaard e-mailbox het gebruik van 4 extra boxen toe en per box nog eens het gebruik van 5 aliassen.
Voor elke extra mailbox heb je dus ook een extra wachtwoord en hier ging het dus uiteraard fout. Probeerde een alias uit mailbox2 aan mailbox1
te koppelen bij het aanmelden.
Bedankt voor alle reactie en heb er weer veel bij geleerd bekijk al je gegevens 3 keer voordat je iets probeert

AW1942