Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout bij installeren BackupPC  (gelezen 1025 keer)

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Fout bij installeren BackupPC
« Gepost op: 2009/10/07, 19:27:04 »
Vandaag wou ik BackupPC installeren op mijn server. Dat is een backupprogramma met een webinterface. Ik deed dus gewoon:

sudo apt-get install backuppc

Ging allemaal nog goed. Maar toen ik naar de webinterface ging en het gebruikersnaam en wachtwoord intikte, kreeg ik te zien:

Citaat
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Apache/2.2.9 (Ubuntu) PHP/5.2.6-2ubuntu4.3 with Suhosin-Patch Server at 192.168.2.3 Port 80

Ik kijk dus in /var/log/apache2/error.log en ik zie:

Citaat
[Wed Oct 07 19:18:36 2009] [error] [client 192.168.2.2] Can't do seteuid!
[Wed Oct 07 19:18:36 2009] [error] [client 192.168.2.2] Premature end of script headers: index.cgi

Ik heb heel internet al afgezocht, maar ik kan niks bruikbaars vinden. Ik heb perl-suid geinstalleerd en SELinux staat uit. Waar kan dit aan liggen?

Meteen nog een ander probleem: mijn dpkg is een beetje corrupt geraakt. Dit komt door postgreSQL dat een keer mee werd geinstalleerd met een programma dat ik niet meer gebruik, en dat ik dan ook verwijderd heb. Maar dit is achter gebleven!

Citaat
Instellen van postgresql-8.3 (8.3.8-0ubuntu8.10) ...
 * Starting PostgreSQL 8.3 database server                                       * Insecure directory in $ENV{PATH} while running with -T switch at /usr/share/postgresql-common/PgCommon.pm line 654.
                                                                         [fail]
invoke-rc.d: initscript postgresql-8.3, action "start" failed.
dpkg: fout bij afhandelen van postgresql-8.3 (--configure):
 subproces post-installation script gaf een foutwaarde 255 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 postgresql-8.3
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Wat kan ik doen? Ik hoop dat iemand tips heeft!

Re: Fout bij installeren BackupPC
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 20:15:58 »
Had je deze http://backuppc.sourceforge.net/faq/BackupPC.html handleiding al doorgeworsteld?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Fout bij installeren BackupPC
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 20:47:30 »
Jazeker.

Maar nu heb ik maar de laatste build gedownloaden en die handmatig (dus niet via synaptic/apt/dpkg) geinstalleerd. Gelijk een nieuw probleem erbij: Ik krijg alleen maar

Forbidden

You don't have permission to access /backuppc/ on this server.

In /etc/apache2/conf.d/backuppc.conf heb ik alles goed staan...
Waar kan het nog meer aan liggen?

pff ik denk echt dat ik dit ga opgeven.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 21:10:55 door Lars »