Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost! snelkoppeling verborgen bestanden  (gelezen 2469 keer)

Offline jabuca

• Lid
opgelost! snelkoppeling verborgen bestanden
« Gepost op: 2009/10/07, 10:30:34 »
Hallo allemaal.

Is het ook mogelijk om van een van de categorieën uit de map verborgen bestanden een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen?  Ik heb even gegoogled, maar dat heeft mij niet echt verder geholpen.
Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2009/10/08, 13:51:24 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: snelkoppeling verborgen bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 10:45:43 »
Met een terminalscherm kan dat zo:
ln -s ~/.verborgenmap ~/Bureaublad/mapnaam
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 10:52:02 »
Met een terminalscherm kan dat zo:
ln -s ~/.verborgenmap ~/Bureaublad/mapnaam

Bedankt testcees, ik ga dit vanavond gelijkt uitptoberen.

Vr.gr. jabuca

Goede morgen testcees.

Gisteravond ben ik even aan het stoeien geweest, er zit wel iets beweging in, maar ik heb het nog niet helemaal voor elkaar. Werken met de console in niet mijn sterkste punt, maar dit wil ik toch onder de knie krijgen. Ik zal even uitlegeen welke map ik bedoel.

Ik ga naar Locaties, pesoonlijke map, beeld, verborgen bestanden weergeven, aMule en dan de map Incoming, daarvan wil graag een snelkoppeling op mijn bureaublad.
Conform jou voorbeeld heb ik bij mapnaam "incoming" ingevluld, en ik zal wel (weer) een blunder hebben begaan, wat gelijk een nieuwe uitdaging is. Nadien komt op mijn bureaublad de melding "De koppeling aMUle is gebroken. Naar prullebak verplaatsen?

Vr.gr. jabuca

« Laatst bewerkt op: 2009/10/08, 10:48:47 door jabuca »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 13:01:17 »
Dit zal gegarandeerd geen enkel probleem zijn. Ter aanvulling, je kan die links ook grafisch maken met nautilus, maar het is veel langer om uit te leggen.

Zorg eerst dat je verborgen bestanden zichtbaar zijn: Beeld - Verborgen bestanden

* Mogelijkheid 1: rechtsklik verborgen bestand, kies "Maak link" (Make link" in het engels, niet zeker van de nl vertaling). Koppeling wordt in dezelfde dir gemaakt. Verplaats en hernoem indien gewenst.
* Mogelijkheid 2: Sleep het verborgen bestand naar de bestemming, terwijl je Ctrl+Shift ingedrukt houdt. Bij loslaten wordt de link gecreëerd.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/08, 10:54:41 »
Hallo vanadium.

Ook jij bedankt voor de snelle reactie. Gisteravond ben ik even aan het stoeien geweestmet de uitleg van testcees, en vanavond zal ik jou uitleg even proberen. het werken met de console is niet mijn sterkst eigenschap, maar oefening baart kunst. En met dit forum is (haast) geen probleem te groot!

Vr.gr. jabuca

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/08, 13:53:11 »
Dit zal gegarandeerd geen enkel probleem zijn. Ter aanvulling, je kan die links ook grafisch maken met nautilus, maar het is veel langer om uit te leggen.

Zorg eerst dat je verborgen bestanden zichtbaar zijn: Beeld - Verborgen bestanden

* Mogelijkheid 1: rechtsklik verborgen bestand, kies "Maak link" (Make link" in het engels, niet zeker van de nl vertaling). Koppeling wordt in dezelfde dir gemaakt. Verplaats en hernoem indien gewenst.
* Mogelijkheid 2: Sleep het verborgen bestand naar de bestemming, terwijl je Ctrl+Shift ingedrukt houdt. Bij loslaten wordt de link gecreëerd.

Hallo vanadium, mogelijkheid 2: is gelukt, merci
Vr.gr. jabuca