Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Samba niet installeren - 404 File not found  (gelezen 723 keer)

Offline steventh

• Lid
Kan Samba niet installeren - 404 File not found
« Gepost op: 2009/10/05, 21:26:25 »
Hallo,

Ik wou een map op mijn computer delen over het lokale netwerk, en bij het aanvinken van 'deze map delen', vroeg hij om de installatie van samba. Ik heb vervolgens geklikt op 'Dienst installeren', maar krijg volgende foutmelding:

W: Kan http://be.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/s/samba/samba_3.3.2-1ubuntu3.1_i386.deb niet ophalen   404 Not Found

Wanneer ik Samba wil installeren bij 'installeren/verwijderen' krijg ik dezelfde foutmelding.

De foutmelding is ook terecht want het bestand is ook daadwerkelijk niet te vinden op de server. Ik heb ook de laatste nieuwe updates uitgevoerd, maar deze hebben ook niet geholpen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Re: Kan Samba niet installeren - 404 File not found
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/05, 21:32:30 »
Zet de server eens op de hoofdserver bijvoorbeeld. Systeem=>beheer=>softwarebronnen.

Offline steventh

• Lid
Re: Kan Samba niet installeren - 404 File not found
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/05, 21:37:51 »
Nu geeft hij: 'Sharing service installation failed'

Groetjes