Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu synchroniseren met Mac over (W)LAN  (gelezen 555 keer)

Offline Jasper Maes

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu synchroniseren met Mac over (W)LAN
« Gepost op: 2009/10/01, 16:18:14 »
Hallo

Binnenkort kom ik in het bezit van een Mac (Snow Leopard). Deze zou ik thuis gebruiken en een EEE-pc waarop Ubuntu 9.04 draait op school.
Hoe kan ik via een lokaal netwerk mijn documenten op beide computers synchroniseren zodat ik niet steeds met een USB-stick de bestanden moet overzetten?

Ik heb al een online oplossing gevonden, Dropbox. Dat is handig maar ik heb nogal krappe downloadlimieten en aangezien ik beide computers elke dag op hetzelfde netwerk kan aansluiten vind ik het een minder goede mogelijkheid.

Iemand een beter idee?

Jasper

Offline Jan Stedehouder

• Lid
    • Jan Stedehouder
Re: Ubuntu synchroniseren met Mac over (W)LAN
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/01, 16:21:17 »
Ik denk dat Dropbox dan juist ideaal is. Los van de eerste synchronisatie zullen alleen incrementele wijzigingen worden doorgestuurd. Gaat razendsnel en met beperkt dataverkeer.

Offline Jasper Maes

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/01, 16:49:37 »
Dat is waar maar Dropbox synchroniseert 1 map, Dropbox. Je kan dus niet kiezen welke mappen je wilt. Alle bestanden die moeten gesynchroniseerd worden moeten in die map komen. Ik zou graag mijn huidige documentstructuur houden.

Offline Jan Stedehouder

• Lid
    • Jan Stedehouder
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/01, 18:20:27 »
Dat is waar maar Dropbox synchroniseert 1 map, Dropbox. Je kan dus niet kiezen welke mappen je wilt. Alle bestanden die moeten gesynchroniseerd worden moeten in die map komen. Ik zou graag mijn huidige documentstructuur houden.

Dat laatste had je er nog niet bij vermeld ;) Maar is het zo erg om die hele documentstructuur onder Dropbox te hangen? Dropbox synchroniseert alle onderliggende mappen.