Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC!Linux Themadag  (gelezen 1930 keer)

Offline basd

  • Lid
HCC!Linux Themadag
« Gepost op: 2009/09/30, 19:32:18 »
Op 31 oktober organiseren HCC en Ubuntu-nl een Ubuntu Release Party tijdens de HCC Linux Themadag in de Reehorst te Ede. Op deze dag wordt de nieuwe versie van het besturingssysteem Ubuntu 9.10 Karmic Koala gelanceerd.
Daarnaast vindt op deze themadag een flink aantal lezingen plaats. Ook worden op de HCC Linux Themadag veel leuke Linux-activiteiten georganiseerd zoals presentaties en installatieworkshops.

Ubuntu is een gratis besturingssysteem voor je computer, waarbij ook de software voor alle mogelijke taken vrij beschikbaar is. Ubuntu is een veilig en gebruiksvriendelijk systeem. Je hebt met Linux eigenlijk geen virusscanners of spywareverwijderaars nodig, en je kunt zonder zorgen internetbankieren. Je kunt Ubuntu ook installeren naast een Windowssysteem.
Hiervoor hoeft Windows dus niet verwijderd te worden, zodat je ze gewoon allebei kunt gebruiken.

Naast de Ubuntu Release Party staat een flink aantal lezingen voor beginners en gevorderden op het programma. Interessant is de lezing Hacker Mindset.
Tijdens de lezing Hacker Mindset wordt het denkpatroon van de hacker ontleed. Het doel van deze lezing is deelnemers de denkpatronen van hackers te tonen, waarbij wordt ingegaan op de technische aspecten van het hacken.
Maar er zijn meerlezingen, zowel voor beginners als gevorderden. Je kunt je nu inschrijven voor de lezingen op site van het HCC!Platform Linux:
www.hcc-linux.nl.

Wil je Ubuntu leren kennen? Neem dan plaats achter een van de demo-computers en probeer het zelf! Natuurlijk kun je ook vragen om een demonstratie van een ervaren Ubuntu-gebruiker. De vrijwilligers zullen met veel plezier en trots laten zien wat Ubuntu allemaal kan.

Bezoekers van de Ubuntu Release Party krijgen een installatie-cd met de nieuwste versie van Ubuntu kado. Tip: neem je computer mee! Een ervaren team van vrijwilligers staat klaar om je pc om te toveren in een heuse Ubuntu-computer.
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/30, 20:48:04 »
Ubuntu kennen we al. ;)

Maar er zijn dus een aantal leuke workshops en lezingen waar het de moeite voor is om tijdig in te schrijven omdat het aantal plekken beperkt is!

Zo is er een lezing van ATComputing, een officieel Canonial Training Partner (die van de stickers ;) ). Ze gaan het een en ander laten zien van de zakelijke kant van Ubuntu, leuk om die kant ook een keer te zien! Verder is er dus een lezing Hackers Mindset, waar de denkpatronen van een hacker getoond worden. Hieraan gekoppeld is er ook een workshop Hacken voor beginners. Verder zal Jan Stedehouder een lezing geven waar hij het een en ander aan achtergronden en keuzes van Ubuntu zal belichten.  Ook de scholengemeenschap uit Oss die inmiddels bijna hun overstap naar open source (inclusief Ubuntu) hebben afgerond, zal present zijn om hun verhaal te vertellen. Verder zijn er nog presentaties als Beginnen met Ubuntu, Open Source, Overheid en Burger, Data uitwisselen tussen Linux en Windows, CAcert, en IPv6 in Ubuntu. Ook zullen er Ubuntu dual boot installatie workshops worden gegeven.

En natuurlijk is Ubuntu-nl present met een install team. :D De install vrijwilligers kunnen nog wel eens een drukke dag tegemoet gaan vrees ik.

Het een en ander vind plaats in een heel mooie grote zaal met de nodige stands. Er is een bar, dus het zal vast erg gezellig worden. :) De lezingen en workshops vinden in vier aparte zaaltjes plaats.

Meer info dus op de www.hcc-linux.nl website.

p.s. de entree is niet gratis maar 2,50 euro. (Dit is niet duur, de organisatiekosten gedeeld door het aantal verwachte bezoekers is vele malen meer dan dit bedrag.)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/30, 20:51:39 door Thomas de Graaff »

Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/01, 09:47:24 »

En natuurlijk is Ubuntu-nl present met een install team. :D De install vrijwilligers kunnen nog wel eens een drukke dag tegemoet gaan vrees ik.
Als de koffie maar bruin is. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/01, 10:30:23 »
Lijkt mij, dat het een leuke dag zal worden, maar er wordt verwacht dat ik thuis ben, het is m'n geboorte dag.

Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/01, 11:44:30 »
Lijkt mij, dat het een leuke dag zal worden, maar er wordt verwacht dat ik thuis ben, het is m'n geboorte dag.
De visite kan toch 's avonds komen ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/01, 12:48:57 »
Er zitten personen tussen die al veel ouder zijn dat ik en ook nog slecht te been, tevens zijn ze banger/onzekerder geworden in het donker.
Tja daar hou je toch ook rekening mee.
Iedergeval staat Den haag nog hoog op m'n verlang lijstje, ook om weer mee te helpen met de install party.


Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/01, 14:46:50 »
Ik lees nu dat er een bar aanwezig is.Hmm dat is interessant  :D
Kubuntu 20.04

Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/01, 16:59:04 »
Er zitten personen tussen die al veel ouder zijn dat ik en ook nog slecht te been, tevens zijn ze banger/onzekerder geworden in het donker.
Tja daar hou je toch ook rekening mee.
Iedergeval staat Den haag nog hoog op m'n verlang lijstje, ook om weer mee te helpen met de install party.
Ik ben ook ouder en slecht ter been, maar niet banger of onzekerder. Ik kan mij voorstellen, als je mij in het donker tegenkomt dit heel eng is. :evil:
Dan zie ik je wel in Den Haag, trouwens Oss kan ook.
Ik lees nu dat er een bar aanwezig is.Hmm dat is interessant  :D
Het ligt er aan hoe ik kom, met het OV of de auto. In het eerste geval zullen ze mij niet als installatie hulp meer zien. In het tweede geval zullen ze veel, heel veel koffie moeten zetten. :D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: HCC!Linux Themadag
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/09, 10:30:16 »
NOiV (Nederland Open in Verbinding) heeft de Linux Themadag op hun evenementenagenda geplaatst:
www.noiv.nl (scroll naar onder, evenementen, 31 oktober)