Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Niet op te lossen) Updaten Microsoft Media Pack.  (gelezen 5612 keer)

(Niet op te lossen) Updaten Microsoft Media Pack.
« Gepost op: 2009/09/29, 21:55:46 »
Elke keer als de Moonlight add-on in Firefox geüpdated wordt, zou ook het Microsoft Media Pack geüpdated moeten worden. Dit Pack immers bevat de codecs zonder welke Moonlight niet kan werken. Hoe echter update ik dit Microsoft Media Pack.
Bij de allereerste keer dat je Moonlight installeert en naar een site met Silverlight gaat, krijg je het Microsoft Media Pack aangeboden. Na een update van Moonlight echter krijg je geen update van dat Media Pack aangeboden. Een alternatief zou zijn om dit Pack te verwijderen, waarna je weer een Media Pack krijgt aangeboden. Ik kan dit Pack echter niet vinden, zodat ik hem ook niet kan verwijderen.
Hoe los ik dit op?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/02, 23:45:58 door HermanDegenhart »

Re: Updaten Microsoft Media Pack.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/29, 21:57:24 »
Microsoft media pack is toch voor windows?
Kubuntu 20.04

« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/29, 22:04:23 »
Ook ja. Maar als je Silverlight draait in Linux of Apple heb je dat Pack ook nodig. Je krijgt het dan ook aangeboden als je met Moonlight in je browser naar een site gaat met Silverlight. Heb je het eenmaal, dan krijg je het geen tweede maal aangeboden, ook niet als update. Dat is het probleem.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/29, 22:13:27 »
Ik draai momenteel opera,maar met firefox deed ik wel de plugin van moonlight updaten maar niet dat codecpack.Eerlijk gezegd heb ik daar eigenlijk nooit op gelet  :-[
Kubuntu 20.04

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/29, 22:24:50 »
Heer Degenhart heeft U een Backup van Uw Mozillamap ergens op een USBstick of ext HDD staan ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/29, 23:46:24 »
Neen, heer Rooze.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/30, 02:26:27 »
Neen, heer Rooze.

Sorry dat ik op dit uur nog moet reageren maar ik heb hem Heer Degenhart!!!

de *.so file die jij had gedownload van die site die ik had gepost.
Wanda gaf de doorslag dat ik daar niet eerder aan heb gedacht ooh mijn god.

Ga naar /home/<jegebruiksnaam>/.mozilla/firefox/plugins/moonlight/
Daar moet je die *.so file in gooien.

Zoals je ziet heb ik dat zelf ook.

shinger@k-laptop:~$ cd .mozilla/
shinger@k-laptop:~/.mozilla$ ls -a
.  ..  eclipse  extensions  firefox  plugins
shinger@k-laptop:~/.mozilla$ cd plugins/
shinger@k-laptop:~/.mozilla/plugins$ ls -a
.  ..  moonlight
shinger@k-laptop:~/.mozilla/plugins$ cd moonlight/
shinger@k-laptop:~/.mozilla/plugins/moonlight$ ls -a
.  ..  silverlight-media-pack-linux-x86-15-1.so

Hoop dat we nu verder komen :P.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/30, 02:28:04 door shinger »

« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/30, 05:02:18 »
Heer shinger, ik heb dat .so bestand in mijn (Locaties) persoonlijke map en dan via via in de moonlight map gegooid. Het resultaat is ongewijzigd. Maar dat kan komen doordat ik iets fout heb gedaan, danwel dat ik iets met dat .so bestand had moeten doen alvorens hem in de map moonlight te plaatsen. Overigens zeer bedankt voor uw gedrevenheid. Dat moet het probleem kunnen oplossen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/30, 07:58:14 »
Dat is nu te laat natuurlijk maar als U in de toekomst weer alles in orde heeft qua Uw Mozilla map , neem dan meteen een Backup van uw hele moz map en zet die op een Sticky.
Dan heeft U die problemen  niet meer. :)
Backups zijn één van de belangrijkste zaken die er zijn.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/30, 11:14:46 »
Heer shinger, ik heb dat .so bestand in mijn (Locaties) persoonlijke map en dan via via in de moonlight map gegooid. Het resultaat is ongewijzigd. Maar dat kan komen doordat ik iets fout heb gedaan, danwel dat ik iets met dat .so bestand had moeten doen alvorens hem in de map moonlight te plaatsen. Overigens zeer bedankt voor uw gedrevenheid. Dat moet het probleem kunnen oplossen.

Probeer je .mozilla map te backuppen en verwijder die map kijken wat hij dan met alles zou gaan doen met backuppen doe ook je bladwijzers.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/30, 14:39:57 »
Heren, ik heb dat .so bestand er weer uit gegooid. Ook zal ik uw vele wijze woorden ter harte nemen. Dat neemt echter niet weg dat zij geen antwoord geven op de vraag hoe ik het Microsoft (ik weet het, een gruwelijke naam op dit forum) Media Pack tezamen met de Moonlight add-on geüpdated krijg. Ik heb zo het idee dat daarover nog niet is nagedacht.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/30, 14:47:53 »
Hoe weet je trouwens zo zeker dat er een update is voor dat pack?

« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/30, 15:21:28 »
Het zou pas erg zijn als dat er niet zou zijn, want dat zou betekenen dat men bij Novell niet goed heeft nagedacht. Silverlight is een Microsoft product. De codecs die nodig zijn om dit programma te laten functioneren worden ook door Microsoft geleverd en zitten in het al genoemde Media Pack. Dat Pack krijg je door Microsoft aangeboden bij een eerste bezoek aan een site met Silverlight na installatie van Moonlight. Moonlight vervangt Silverlight en wordt gemaakt door Novell. Novell zou ook het Media Pack van Microsoft moeten vervangen, maar doet dat kennelijk niet. Omdat beide firma's niet danwel onvoldoende samenwerken ontstaat scheefgroei tussen de ontwikkeling van beide onderdelen. Daardoor sluit de ontwikkeling van Moonlight niet aan bij de ontwikkeling van de codecs in het Microsoft Media Pack. Kennelijk werkt een nieuwe versie van Moonlight niet samen met een oude versie van de codecs in het Media Pack. Volgens mij is dat het probleem.

« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/30, 18:16:27 »
Nou ja, nu ben ik ook maar een doodgewone wijsneus en bovendien volstrekt a-technisch, maar het kwam me zo voor.

« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/30, 18:25:25 »
Kijk en lees de info eens op de volgende pagina: Ubuntu Firefox, Moonlight and Microsoft Codecs Pack.
Hier staat een stap voor stap mogelijkheid om dat gezeur over de MS codec weg te krijgen.

Suc7
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/30, 18:51:26 »
Dat verhaal heb ik al eens geprobeerd. Werkt bij mij niet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/30, 19:02:05 »
Met respect Heer Degenhart , maak een backup van Uw Bookmarks en gooi Uw Moz Map in de vuilbak.
Dan start Firefox op configureer dat ding naar Uw smaak ook de Addons nieuw installeren.
Dan kunt U ook dat Moonding opnieuw er op zetten. :)

« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/30, 19:05:40 »
Heer Degenhart, heeft u via; extra ---> add-ons ---> ( linksonder in de hoek) update, de add-on moonlight enigzins kunnen updaten? Bij mij werkte het zilverlicht gebeuren, nadat ik dat gedaan had, namelijk wel.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/30, 19:07:36 door Louke1968 »

« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/30, 19:09:15 »
Jawel, ik heb nu versie 1.99.5.

« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/30, 19:14:46 »
Ik weet niet of dit van toepassing is, maar u zou via gconf-editor ( in de terminal) ---> apps ---> metacity ---> general even kunnen controleren of compositing manager aangevinkt staat. Zoja, zou u die eens kunnen uitvinken en kijken wat er dan gebeurt?

EDIT: Helaas, ik had het even bij mezelf getest, zonder resultaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/30, 19:21:19 door Louke1968 »

Offline KoosK

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/02, 02:18:52 »
Typ "about:plugins" in de adresbalk van Firefox (FF) en toets enter, de Silverlight-plugin in de verschenen lijst plugins heeft als bestandnaam libvlcplugin.so. Verwijder mozilla-plugin-vlc in Synaptic, de bestandsnaam na opstarten van FF is dan zoals het hoort libmoonloaderxpi.so, en Moonlight werkt. Maar hoe krijg je VLC en Moonlight naast elkaar functionerend in FF?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/02, 05:49:57 door KoosK »

Offline KoosK

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2009/10/02, 03:53:07 »
edit: nutteloze bijdrage
« Laatst bewerkt op: 2009/10/02, 05:50:39 door KoosK »

Offline KoosK

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2009/10/02, 04:11:11 »
edit: nutteloze bijdrage
« Laatst bewerkt op: 2009/10/02, 05:50:56 door KoosK »

Offline KoosK

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2009/10/02, 04:48:53 »
Ik dacht aanvankelijk een oplossing te hebben voor ook mijn probleem, maar dat bleek na neerpennen toch van niet. Alle zin staat nu ge-edit in mijn eerste post.
Als je "silverlight-media-pack-linux-------.so" verwijdert uit home/"naam"/.mozilla/plugins/moonlight kriijg je erna in FF een popup voor een nieuwe installatie. Bij mij stonden er twee silverlight.so-bestanden in de map, bij een schone installatie is dat één. Ik denk dat de updates automatisch gaan nadat je de eerste keer akkoord bent gegaan met de Microsoft-voorwaarden, als onderdeel van de Moonlight-updates.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/02, 06:31:52 door KoosK »

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #24 Gepost op: 2009/10/02, 11:08:04 »
Ik heb het eens opnieuw geinstalleerd en er word mij nergens gevraagt om dat media pack te installeren.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt