Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade Dapper -> Edgy met aparte /home  (gelezen 606 keer)

DFreeze

• Gast
Upgrade Dapper -> Edgy met aparte /home
« Gepost op: 2006/10/30, 08:24:18 »
Bij de installatie van Dapper heb ik m

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/30, 08:46:54 »
Een upgrade zal zonderproblemen verlopen als je niet teveel hebt zitten klooien met je systeem, maar als je Dapper al hebt van eind maart twijfel ik een beetje. Je kan proberen. Beste lijkt me gewoon een clean install te doen.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/4573

Bij een upgrade wordt de /home folder ongemoeid gelaten, of je xorg.conf moet bewaren weet ik niet, nooit gehoord eigenlijk.
Hou in ieder geval een Dapper cd'tje bij de hand voor als 't misloopt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/30, 10:17:37 »
Als je diskruimte genoeg hebt zou is mijn advies om Edgy met een clean install op een aparte installatie naast je Dapper installatie te zetten en dan de je home drive delen tussen Edgy en Dapper. Zo heb ik het ook gedaan, als je eenmaal over bent op Edgy kan je Dapper verwijderen. Mocht het misgaan, dan kan je Dapper gewoon weer gaan gebruiken en verwijder je Edgy weer.

DFreeze

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/31, 14:09:16 »
Dus als ik het goed begrijp, tast de installatie van Edgy m'n /home niet aan wanneer ik aangeef waar mijn /home zich nu bevindt. Er worden niet lukraak files verwijderd, gewijzigd naar edgy of andere bijwerkingen?

Ik heb de linux filestructuur nog lang niet helemaal in de gaten, maar in /home staan dus kennelijk niet de apps, maar alleen de config files en de documenten en dergelijke?

budster

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/31, 14:23:04 »
klopt, in de home staan de persoonlijke configuratie bestanden van de betreffende gebruiker. in mappen met een . ervoor, dit zijn verborgen bestanden. Twee besturings systemen die naar dezelfde home verwijzen kunnen wel steeds elkaars configuratie bestanden overschrijven. Als je dit risico niet wilt nemen kan je natuurlijk ook een folder aanmaken waarin jij alleen je persoonlijke documenten bewaard. en beide besturingssytemen hun eigen OS laten houden maar naar dezelfde folder laten verwijzen met persoonlijke bestanden.

Maar over het algemeen neem ik aan dat je de software configuratie op beide systemen gelijk zou willen hebben dus is het eigenlijk niet zo erg om je home dir te sharen (denk ik)