Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met wine  (gelezen 1327 keer)

Jarva

• Gast
Problemen met wine
« Gepost op: 2009/09/26, 14:22:01 »
Hallo allemaal.

Wine geeft problemen met het installeren van een programma.
Uitvoer van terminal:

jacques@jacques-desktop:~$ wine IE8-WindowsXP-x86-NLD.exe
fixme:clusapi:GetNodeClusterState ((null),0x32ec1c,0) stub!
jacques@jacques-desktop:~$

Popupscherm begint over rechten of er is geen schijfruimte ? Wine-help opgevraagd, geeft maar 3 regels weer.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen met wine
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/26, 14:31:01 »
Het is een heel slecht idee, om Internet Explorer te draaien via Wine.... Wat is er mis met Firefox?

Overigens: voor Windowsprogjes raad ik... Windows aan. Daarom vind ik een tweevoudig opstartbare computer ideaal.

Jarva

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/26, 14:35:33 »
Hoi dank voor je snelle antwoord.
Ik vind Firefox persoonlijk niet ideaal. Krijg de lettertype niet zoals ik die in Explorer heb.
Nu kan ik wel steeds herstarten om op internet te surfen met XP, dingen opslaan in TXT bestand, dan herstart naar Ubuntu om txt bestand te lezen, maar dit is wel zeer omslachtig.

Persoonlijk vind ik Explorer de fijnste browser. I persoonlijk he, komt misschien ook omdat ik er al mee werk vanaf jaar  toen het uitkwam.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/26, 14:38:48 »
Ik vind Firefox persoonlijk niet ideaal. Krijg de lettertype niet zoals ik die in Explorer heb.
Nu kan ik wel steeds herstarten om op internet te surfen met XP, dingen opslaan in TXT bestand, dan herstart naar Ubuntu om txt bestand te lezen, maar dit is wel zeer omslachtig.

Persoonlijk vind ik Explorer de fijnste browser. I persoonlijk he, komt misschien ook omdat ik er al mee werk vanaf jaar  toen het uitkwam.

Als je dit lijstje helemaal afwerkt, dan ziet Firefox er ineens een stuk beter uit:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Linux is geen Windows.... Als je Linux gebruikt, dan is Internet Explorer beslist geen optie. Het is niet anders...

Overigens gebruiken verreweg de meeste Linuxbeginners al jaren Firefox in Windows. Je bent een opmerkelijke uitzondering.  :)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/26, 14:39:03 »
Persoonlijk vind ik Explorer de fijnste browser. I persoonlijk he, komt misschien ook omdat ik er al mee werk vanaf jaar  toen het uitkwam.

Dan is het de hoogste tijd voor een nieuwe uitdaging ... Ubuntu/FireFox ... Windows/IE  =D
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/26, 14:44:54 »
IE de fijnste browser ??? Ieder z'n eigen smaak...

In ieder geval, installeer de Ubuntu Restricted Extras via je pakketbeheerder en je hebt de MS-lettertypen, zodat sites er weer natuurgetrouw uit zien.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/26, 14:49:02 »
Met het pakketje msttcorefonts kom je al een heel eind.
Dan zou ik geen Ubuntu gaan gebruiken. Kan me ook moeilijk voorstellen dat je al vanaf 1995 Internet Explorer gebruikt ;)

Jarva

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/26, 15:00:31 »
autostatic:

Ja hoor, toen ik de 1e Win95 had, had ik een inbelaccount bij Compuserve. Dat was mijn internet destijds. D/L via het oude BBS systeem  =D.
Heb zelfs nog internet gehad op Win 3.11, moest je wel los en met truuks de tcp/ip protocol installen, maar het ging wel. Ook explorer  =D

Ik ga zien of ik die fonts installed krijg.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/26, 15:42:40 »
autostatic:

Ja hoor, toen ik de 1e Win95 had, had ik een inbelaccount bij Compuserve. Dat was mijn internet destijds. D/L via het oude BBS systeem  =D.
Heb zelfs nog internet gehad op Win 3.11, moest je wel los en met truuks de tcp/ip protocol installen, maar het ging wel. Ook explorer  =D

Ik ga zien of ik die fonts installed krijg.

Haha, dat was ook mijn eerste provider... Compuserve. Ook in 1995. Ik herinner me nog met enige weemoed de zwoele damesstem, die zei: "You've got mail!".  :)

Mijn computer draaide toen ook op Windows 3.11. Liep om de haverklap vast bij het inbellen met m'n 14K4-modempje.

Volgens mij gebruikte ik toen de Compuserve-bladeraar Mosaic (of zoiets). Indertijd was er nog geen reclame op het WWW, als je die plaatste als webstekbouwer, dan werd je gevlamd met duizenden boze e-mails...

Daarna jarenlang Netscape Navigator, toen Internet Explorer, toen Firefox onder Windows, toen Firefox onder Linux.

Overigens: die lettertypes zitten ook in het direct-doen-lijstje wat ik je gaf (multimedia-onderdeel).
« Laatst bewerkt op: 2009/09/26, 15:45:57 door Pjotr »

Jarva

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/26, 15:46:18 »
Hahhaha, ja Pjotr , die Netscape ook even vergeten. Wat een "laat maar"programma was dat zeg  XD. Heb ik nog ergens op een heeeeeel oude cd liggen denk ik  XD

Ik probeer dat top-do lijstje te doorlopen, maar het is en blijft een hoop acracadabra  ???
IE 8.0 gebruikt New Times Roman las ik in me Explorer, net hier ingesteld, schrik me rot  XD
Niet te lezen dan. Verdana geeft enige verbetering, op 17 pnts.