Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: invulvelden werken niet.  (gelezen 1499 keer)

berrievoets

• Gast
invulvelden werken niet.
« Gepost op: 2009/09/26, 11:12:15 »
Sinds een paar weken kan ik op websites geen velden meer invullen.Voorbeeld, om te kunnen internetbankieren, moet je je banknummer en verifeercode invullen op de website van de bank. Maar dit lukt niet meer. Zou dit probleem te maken kunnen hebben met een beveiligingsupdate? Zo ja, hoe kan ik die dan ongedaan maken?
Weet iemand een oplossing.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: invulvelden werken niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/26, 11:21:07 »
De extensie NoScript uitschakelen (of een extensie met een vergelijkbare werking)?

berrievoets

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/26, 19:21:23 »
Ik heb een modificatie in Firefox uitgeschakeld. Nu werken de invulvelden weer, bedankt Pjotr.
Maar is Firefox nu nog wel veilig?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/26, 20:16:06 »
Ik heb een modificatie in Firefox uitgeschakeld. Nu werken de invulvelden weer, bedankt Pjotr.
Maar is Firefox nu nog wel veilig?

Je kunt NoScript standaard uitgeschakeld houden en telkens tijdelijk even aanzetten, wanneer je de "gevarenzĂ´ne" ingaat. Zo doe ik het zelf ook. Veilig zat.  :)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/27, 10:55:31 »
Ik doe het net andersom: NoScript standaard aan (blokkeren) en voor sommige sites uit (openen); die laatste sites zijn typisch dingen als m'n bank, dit forum, etc.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/27, 11:30:10 »
Ik doe het net andersom: NoScript standaard aan (blokkeren) en voor sommige sites uit (openen); die laatste sites zijn typisch dingen als m'n bank, dit forum, etc.
Idem hier. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/27, 13:21:09 »
Idem hier. :)
En hier. ^-^

« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/27, 13:34:29 »
Sowieso wordt je Firefox er echt niet onveiliger door hoor. Noscript is eerder bedoeld om hinderlijke scripts uit te schakelen. Firefox zelf is al behoorlijk veilig, met het filter voor gevaarlijke sites wordt dat alleen maar versterkt.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/28, 15:56:08 »
Ik zou eigenlijk iedereen juist adviseren om de noscript addon standaard aan te houden. En telkens als je op een site komt die je ook vertrouwt rechts onder rechtermuisknop site toestaan. Hier door blokkeer je vele troep op web zoals veel flashfilmpjes en advertenties. Heb je toch nog een snelle webbrowser.