Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan KDE niet meer gebruiken na upgraden naar 6.10  (gelezen 685 keer)

Offline Marc Duval

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Kan KDE niet meer gebruiken na upgraden naar 6.10
« Gepost op: 2006/10/29, 17:50:43 »
Ik heb m'n 6.06 geupgrade naar 6.10. Na het herstarten kan ik me niet meer aanmelden met KDE. Ik krijg na een paar seconden opnieuw het login-scherm. Met gnome en Xfce is er geen probleem. Ook andere gebruikers kunnen gewoon inloggen met KDE.

Ik heb de update gedaan vanuit KDE. Misschien was dat niet zo'n goed idee. Kan ik ergens een log vinden die aangeeft wat er misgaat bij het aanmelden of heeft er iemand een kant-en-klare remedie?

Azalin

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/29, 23:11:19 »
Mmmm, het commando dmesg zou wel eens wat meer kunnen vertellen... En misschien dat je dit niet wil horen, maar een clean install zou niet heel erg verkeerd zijn. Ik heb al een hoop meldingen van mensen hier gezien dat ze problemen hadden met Edgy ... en bijna allemaal waren dat upgraders. De clean installers :) hadden over het algemeen geen problemen. Misschien het overwegen waard?

budster

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/29, 23:19:10 »
Je kan natuurlijk even KDE deinstalleren en dan weer installeren. Ik ben ook niet zo een voorstander van de "upgrades" ik doe bij voorkeur ook een clean install, kan ik meteen mijn home dir opruimen en zijn alle programma's die ik ff wilde proberen ook weer weg. Daarbij houd ik dan ook nog mijn "oude" install ook nog even zodat ik altijd een goed werkend systeem heb om op terug te vallen.

Gast

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/29, 23:21:39 »
"even" KDE verwijderen zegt ie dan...

Offline Marc Duval

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/29, 23:26:48 »
Ik heb de .kde folder hernoemd en dan weer aangemeld en dan ging het wel.

Clean install zal wel beter zijn, maar dan moet je alles opnieuw gaan installeren: java, flash, codecs, plugins, themes, acrobat.

Vreemd ook dat wanneer je met de cd installeert, het installatieprogramma de namen van je partities niet herkent. Ik heb voor /var, /temp, en /home afzonderlijke partities gemaakt. Als je niet vooraf opschrijft wat waar zit, vind je het bij de installatie nooit terug.

budster

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/29, 23:44:44 »
Citaat van: Bobomb Buddy
"even" KDE verwijderen zegt ie dan...
Das makkelijk hoor,

sudo apt-get remove kde-desktop

Als ik het goed zeg uit mijn hoofd.